Prospecció del medi natural [100829]
Rodrigo Dominguez, Anselm
Carrassón López de Letona, Maite
Dallarés, Sara
Guardiola Bufí, Moisès
Pla Rabes, Sergi
Gomà, Joan
Munill Bernardich, Francesc Xavier
Muñoz Muñoz, Francesc
Soler Membrives, Anna
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències

Additional title: Survey of Natural Environment
Additional title: Prospección del medio natural
Date: 2023-24
Abstract: Aquesta assignatura pretén ser una introducció a l'estudi de la biodiversitat a través de l'exploració directa del medi natural mitjançant un conjunt de tècniques aplicades en la localització, mesura i identificació dels organismes en el seu propi medi. És per tant una assignatura amb una gran dedicació de treball directament al camp mitjançant la prospecció de diferents ambients naturals. Es tracta d'una visió general que permeti als estudiants introduir-se de manera preliminar en diferents tècniques de mostreig de diversos grups d'organismes (el coneixement dels quals aprofundiran en altres assignatures) en diferents ambients, així com en la quantificació d'aquesta diversitat. S'inclouen també en els objectius de l'assignatura treballar diverses competències metodològiques i 1 S'inclouen també en els objectius de l'assignatura treballar diverses competències metodològiques i actitudinals de caire transversal que seran útils per les assignatures de la resta dels estudis de Biologia Ambiental. Els objectius més específics de l'assignatura són el següents: Saber mesurar la diversitat i riquesa d'espècies i la seva variabilitat espacial i temporal. Aprendre que per prospectar una zona cal identificar primer els diferents habitats. Saber reconèixer com els factors ambientals influeixen en la diversitat d'espècies. Saber mesurar el tipus de distribució espacial dels organismes. Entendre el concepte de grup funcional. Conèixer les principals tècniques de mostreig d'invertebrats terrestres i les avantatges i inconvenients de cadascuna. Conèixer les principals tècniques de mostreig de fauna marina i les avantatges i inconvenients de cadascuna. Reconèixer els principals grups d'invertebrats terrestresi dins dels insectes els principals ordres. Reconèixer els principals grups d'animals marins de la zona litoral superior del Mediterrani. Reconèixer les principals famílies de plantes. Reconèixer algunes de les algues i plantes marines més abundants del litoral mediterrani. Reconèixer els arbres i arbustos més abundants dels boscos mediterranis i de muntanya. Aprendre a recol·lectar correctament (conservació, etiquetatge, etc) els diferents organismes.
Abstract: The goal of this subject is to be an introduction to the study of biodiversity through the direct exploration of the natural environment. So, the subject includes the learning of different techniques applied in the location and identification of organisms in their own environment. It is therefore a subject with a great dedication to field work through the prospection of different natural environments. It allow a general vision to introduce students s in different sampling techniques from different groups of organisms (the knowledge of which will be deepened in other subjects) in different environments, as well as in the quantification of this diversity They also include to work different methodological and transversal skills that will be useful for the subjects of the rest of the studies of Environmental Biology. 1 the rest of the studies of Environmental Biology. The most specific objectives of the subject are the following: Know how to measure the diversity and richness of species and their spatial and temporal variability. Learn that is necessary identify the different habitats previous to prospect a zone. Recognize how environmental factors influence the diversity of species. Know how to measure the spatial distribution of organisms. Understand the concept of functional group. Learn about the main techniques of terrestrial invertebrate sampling and the advantages and disadvantages of each one. Know the main techniques of marine fauna sampling and the advantages and disadvantages of each one. Recognize the main groups of terrestrial invertebrates and for insects recognize the main orders. Recognize the main groups of marine animals in the Mediterranean coastline. Recognize the main families of plants. Recognize some of the most abundant seaweed and marine plants on the Mediterranean coast. Recognize the most abundant trees and shrubs of the Mediterranean and mountain forests. Learn how to correctly collect (preservation, labeling, etc. ) the differentorganisms.
Abstract: Esta asignatura pretende ser una introducción al estudio de la biodiversidad a través de la exploración directa del medio natural mediante un conjunto de técnicas aplicadas en la localización e identificación de los organismos en su propio medio. Es por tanto una asignatura con una gran dedicación de trabajo directamente en el campo mediante la prospección de diferentes ambientes naturales. Se trata de una visión general que permita a los estudiantes introducirse de manera preliminar en diferentes técnicas de muestreo de varios grupos de organismos (cuyo conocimiento profundizarán en otras asignaturas) en diferentes ambientes, así como en la cuantificación de esta diversidad. Se incluyen también en los objetivos de la asignatura trabajar diversas competencias metodológicas y actitudinales de carácter transversal que serán útiles para las asignaturas del resto de los estudios de Biología 1 actitudinales de carácter transversal que serán útiles para las asignaturas del resto de los estudios de Biología Ambiental. Los objetivos más específicos de la asignatura son los siguientes: Saber medir la diversidad y riqueza de especies y su variabilidad espacial y temporal. Aprender que para prospectar una zona hay que identificar primero los diferentes hábitats. Saber reconocer como los factores ambientales influyen en la diversidad de especies. Saber medir el tipo de distribución espacial de los organismos. Entender el concepto de grupo funcional. Conocer las principales técnicas de muestreo de invertebrados terrestres y las ventajas e inconvenientes de cada una. Conocer las principales técnicas de muestreo de fauna marina y las ventajas e inconvenientes de cada una. Reconocer los principales grupos de invertebrados terrestres y dentro de los insectos los principales órdenes. Reconocer los principales grupos de animales marinos de la zona litoral superior del Mediterráneo. Reconocer las principales familias de plantas. Reconocer algunas de las algas y plantas marinas más abundantes del litoral mediterráneo. Reconocer los árboles y arbustos más abundantes de los bosques mediterráneos y de montaña. Aprender a recolectar correctamente (conservación, etiquetado, etc) los diferentes organismos.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Biologia Ambiental [2500251]
Study plan: Grau en Biologia Ambiental [813]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 114.2 KB

Anglès
6 p, 112.0 KB

Castellà
7 p, 114.1 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2023-07-07, last modified 2023-12-14



   Favorit i Compartir