Direcció i Gestió de l'Allotjament II [103728]
Ruiz Aguado, Carmen
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)

Títol variant: Accommodation Management II
Títol variant: Dirección y Gestión del Alojamiento II
Data: 2023-24
Resum: L'assignatura de Direcció i Gestió d'Allotjament II pretén establir els paràmetres d'actuació perquè l'alumnat de segon curs del Grau en Direcció Hotelera puguin gestionar de manera eficaç l'àrea d'allotjament d'un establiment hoteler, així com un coneixement extens d'aquesta. Així doncs i amb aquest objectiu, aquesta assignatura que suposa una continuació a la de Gestió d'Allotjament I, inclou conceptes teòrics corresponents a la gestió del departament de pisos i majoritàriament continguts pràctics d'aplicació i teoricopràctics. L'assignatura descriu l'estructura del departament de pisos i les seves relacions amb la resta de departaments de l'hotel i la del seu personal. A partir d'aquests factors l'alumnat apren a gestionar i analitzar els resultats, prendre decisions i vetllar pel bon funcionament de l'àrea d'allotjament com a principal activitat dins d'una empresa hotelera que genera la major part dels ingressos. El temps total de dedicació prevista, correspon al concepte de gestió i practica d'allotjament on s'inclouen les pràctiques de formació (pràctiques residents) entenent-les com a activitats monitorades que es duen a terme en les instal·lacions de l'Hotel Campus, totes elles relacionades amb la preparació i prestació del servei d'allotjament en un sentit molt ampli on s'inclouen les diferents tasques de consergeria, recepció pròpiament dita, reserves i comercialització, facturació i caixa, pisos i bugaderia. En finalitzar l'assignatura l'alumnat haurà de ser capaç de: Conèixer l'estructura d'un departament d'allotjament, així com les competències, habilitats i tasques de cadascun dels perfils laborals que ho integren. Realitzar una anàlisi detallada dels processos de treball propisde l'àrea d'allotjament. Familiaritzar-se amb la gestió i implantar models efectius de gestió i control. Identificar els diferents itineraris i canals de comunicació amb la resta de departaments que configuren 1 Identificar els diferents itineraris i canals de comunicació amb la resta de departaments que configuren un hotel. Establir les funcions pròpies dels departaments integrants de l'àrea d'allotjament. Determinar les diferents estructures organitzatives de personal necessàries que integren l'àrea d'allotjament. Saber vehicular procediments i adaptar-los a les expectatives de la clientela, les particularitats del capital humà i els recursos materials disponibles des del respecte a la diversitat i la pluralitat d'idees, persones i situacions. Prendre decisions i dissenyar estratègies pel desenvolupament i millora del departament. Integrar-se ràpida i eficaçment en els grups de treball departamentals relacionats amb l'allotjament en diferents tipus d'establiments hotelers. Ocupar una gestió departamental moderna, eficaç i orientada al client.
Resum: The subject Rooms division management II pretends to establish the performance parameters to achieve that the second year of the Degree in Hospitality management students can manage the department from a more practical side and in an effective way. So with this purpose, this subject is a continuation of Rooms division management I and includes theoretical concepts corresponding to the Housekeeping division management and mainly practical contents of Rooms Division department. The subject describes the Housekeeping division structure and its relations with the rest of hotel's departments and its own personnel. The students learn to manage and analyze the results, to take decisions and ensure a good performance of the Rooms division management as a main activity of a hotel company as it generates the major part of the company revenues. The total time of due dedication, corresponds to the concept of management and practises in Rooms division department where practise residents are included understanding them like supervised activities that are carried out in the Hotel Campus installations, they all related with the preparation and realization of the service in a very wide sense where the different tasks of consergeria, front desk, reservations and commercialisation, invoicing and cashiering, housekeeping and laundry are done by the students. Once finalising the subject the students will must have to: 1. Know the Housekeeping division structure as well as the competences, skills and tasks of each one of the labour profiles that integrate it. 2. Realise one detailed analysis of the core processes of the department. 3. Familiarise with the management and implement effective management and control models. 4. Identify the different itineraries and communication channels with the rest of departments that configure a 1 4. Identify the different itineraries and communication channels with the rest of departments that configure a hotel. 5. Establish the own functions of the Housekeeping department. 6. Determine the different organisational structures of personal necessary that integrate the Housekeeping division. 7. Know how to mediate procedures and how to adapt them to the customer expectations, human capital particularities and the material resources available based on respect for diversity and plurality of ideas, people and situations. 8. Take decisions and design strategies for the development and improvement of the department. 9. Integrate fast and effectively in the workgroups of departamental work related with the rooms division area in different type of accommodation business. 10. Perform a modern departamental management, effective and customer oriented.
Resum: La asignatura de Dirección y Gestión de Alojamiento II pretende establecer los parámetros de actuación para que el alumnado de segundo curso del Grado en Dirección Hotelera puedan gestionar de manera eficaz el área de alojamiento de un establecimiento hotelero, así como un conocimiento extenso de la misma. Así pues y con este objetivo, esta asignatura que supone una continuación a la de Gestión de Alojamiento I, incluye conceptos teóricos correspondientes a la gestión del departamento de pisos y mayoritariamente contenidos prácticos de aplicación y teórico-prácticos. La asignatura describe la estructura del departamento de pisos y sus relaciones con el resto de departamentos del hotel y la de su personal. A partir de estos factores el alumnado aprende a gestionar y analizar los resultados, tomar decisiones y velar por el buen funcionamiento del área de alojamiento como principal actividad dentro de una empresa hotelera que genera la mayor parte de los ingresos. El tiempo total de dedicación prevista, corresponde al concepto de gestión y practica de alojamiento donde se incluyen las prácticas de formación (prácticas residentes) entendiéndolas como actividades monitorizadas que se llevan a cabo en las instalaciones del Hotel Campus, todas ellas relacionadas con la preparación y prestación del servicio de alojamiento en un sentido muy amplio donde se incluyen las diferentes tareas de conserjería, recepción propiamente dicha, reservas y comercialización, facturación y caja, pisos y lavandería. Al finalizar la asignatura el alumnado deberá ser capaz de: 1. Conocer la estructura de un departamento de alojamiento, así como las competencias, habilidades y tareas de cada uno de los perfiles laborales que lo integran. 2. Realizar un análisis detallado de los procesos de trabajo propios del área de alojamiento. 3. Familiarizarse con la gestión e implantar modelos efectivos de gestión y control. 4. Identificar los diferentes itinerarios y canales de comunicación con el resto de departamentos que 1 4. Identificar los diferentes itinerarios y canales de comunicación con el resto de departamentos que configuran un hotel. 5. Establecer las funciones propias de los departamentos integrantes del área de alojamiento. 6. Determinar las diferentes estructuras organizativas de personal necesarias que integran el área de alojamiento. 7. Saber vehicular procedimientos y adaptarlos a las expectativas de la clientela, las particularidades del capital humano y los recursos materiales disponibles desde el respeto a la diversidad y la pluralidad de ideas, personas y situaciones. 8. Tomar decisiones y diseñar estrategias para el desarrollo y mejora del departamento. 9. Integrarse rápida y eficazmente en los grupos de trabajo departamentales relacionados con el alojamiento en diferentes tipos de establecimientos hoteleros. 10. Ocupar una gestión departamental moderna, eficaz y orientada al cliente.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Direcció Hotelera [2502904]
Pla d'estudis: Grau en Direcció Hotelera [1214]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 108.6 KB

Anglès
6 p, 107.2 KB

Castellà
6 p, 108.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-14, darrera modificació el 2024-02-10



   Favorit i Compartir