Introducció a l'Economia Turística [104950]
Armada Ramírez, Ferran
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)

Título variante: Introduction to the Tourism Economy
Título variante: Introducción a la Economía Turística
Fecha: 2023-24
Resumen: Aquesta assignatura introdueix els conceptes de la teoria econòmica als alumnes del Grau en Turisme. Es tracta d'una assignatura de caràcter fonamental on els alumnes s'inicien en els conceptes bàsics que després hauran d'utilitzar a la resta d'assignatures de contingut econòmic. En concret l'assignatura descriu els elements essencials de la microeconomia des d'una perspectiva teòrica, analítica i pràctica. L'enfocament de l'assignatura és molt pràctic i es pretén que els continguts teòrics s'apliquin en forma d'exercicis, anàlisi de gràfics, així com d'altres activitats complementàries. El desenvolupament d'aquesta assignatura conté els següents objectius formatius: 1. Demostrar que coneixen i comprenen els principis bàsics del turisme en totes les seves dimensions i àrees. Identificant els fonaments bàsics de la teoria econòmica des de la perspectiva microeconòmica. 2. Identificar i avaluar els elements del sistema turístic i la seva interacció amb l'entorn i el seu impacte. L'anàlisi de l'oferta i la demanda turística, el consumidor, l'empresa, el mercat, etc. Per últim, els impactes que l'activitat turística genera en el conjunt de l'economia, com poden ser les externalitats. 3. Avaluar la dimensió econòmica del turisme en diferents àmbits territorials i analitzar la interacció entre elles. Comprendre el comportament del mercat i la lògica de la "mà invisible" que el regula tant des d'una perspectiva estàtica com dinàmica. Aprofundir en els diferents conceptes però d'una manera gradual segons la presència d'assignatures concretes al llarg del Grau.
Resumen: This course introduces the concepts of economic theory to the students of Degree in Tourism. It is a subject of "principles" of economics where students are initiated into the basics that will be used later in other subjects with economic content. Specifically, the course describes the essential elements of microeconomics from a theoretical and analytical point of view. The focus of the course is very practical. The theoretical content is tried to be applied in the form of exercises, analyzing charts, as well as other activities. 1. Prove that they know and understand the basic principles of tourism in all its dimensions and areas. Identifying the fundamentals of economic theory from the microeconomic perspective. 2. Identify and evaluate the elements of the tourism system and its interaction with the environment and its impact. The analysis of supply and tourism demand, the consumer, business, market, etc. 3. Assess the economic dimension of tourism in different geographical areas and analyzing the interaction between them. Understanding the behavior of the market and the logic of the "invisible hand" that regulates both static and dynamic perspective. To analyze the different concepts but in a partial way taking into account the presence of specific subjects throughout the degree.
Resumen: Este curso introduce los conceptos de la teoría económica a los estudiantes del grado en turismo. Es un tema de carácter fundamental donde los estudiantes comienzan en los conceptos básicos que posteriormente tendrán que utilizar en el resto de asignaturas de contenido económico. Concretamente, el curso describe los elementos esenciales de la microeconomía desde una perspectiva teórica, analítica y práctica. El enfoque del curso es muy práctico y se pretende que los contenidos teóricos se apliquen en forma de ejercicios, análisis de gráficos, así como otras actividades complementarias. El desarrollo de este tema contiene los siguientes objetivos educativos: 1. Demostrar que conocen y comprenden los principios básicos del turismo en todas sus dimensiones y áreas. Identificar los fundamentos básicos de la teoría económica desde una perspectiva microeconómica. 2. Identificar y evaluar los elementos del sistema turístico y su interacción con el medio ambiente y su impacto. El análisis de oferta y demanda turística, el consumidor, la empresa, el mercado, etc. Por último, los impactos que la actividad turística genera en la economía en su conjunto, como las externalidades. 3. Evaluar la dimensión económica del turismo en diferentes áreas territoriales y analizar la interacción entre ellos. Entender el comportamiento del mercado y la lógica de la "mano invisible" que lo regula desde una perspectiva estática y dinámica. Profundizar en los diferentes conceptos pero de forma gradual según la presencia de asignaturas específicas a lo largo del grado.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Turisme [2500894]
Plan de estudios: Grau en Turisme [1345] ; Grau en Turisme [820]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 105.9 KB

Anglès
4 p, 103.3 KB

Castellà
5 p, 105.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-14, última modificación el 2024-02-10



   Favorit i Compartir