Animació Sociocultural [104958]
Ortiz García, José Antonio
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)

Títol variant: Socio-cultural Entertainment
Títol variant: Animación Sociocultural
Data: 2023-24
Resum: El desenvolupament de l'oci com a instrument de dinamització sociocultural, responsabilitat cívica, servei social, promotor empresarial i tractament terapèutic, entre d'altres àmbits, s'ha convertit en diferenciador fonamental en l'esdevenir del segle XXI. L'oci és una eina fonamental per millorar el benestar de les persones i de les comunitats. Els serveis d'oci i animació sociocultural realitzen una important contribució al benestar social i econòmic dels individus i les comunitats. Els programes d'animació sociocultural contribueixen poderosament al benestar emocional, físic i social de les persones, i fomenten el desenvolupament de comunitats dinàmiques i reeixides. Durant aquest curs, l'alumnat aprendrà com planificar, dissenyar, implementar i avaluar programes d'oci per a la dinamització sociocultural en diferents camps (cultura, turisme, recreació, esports, entre d'altres). Aquest curs es divideix en dues parts: 1. Teòrica: coneixements relacionats amb els conceptes d'oci, dinamització sociocultural i entreteniment. 2. Pràctica: planificació, disseny, implementació i avaluació de programes d'oci per a la dinamització sociocultural. Aquest curs guiarà a l'alumnat en: 1. Comprendre els fonaments conceptuals, la importància i els beneficis de l'oci i de l'animació sociocultural. 2. Identificar els elements que intervenen en l'animació sociocultural i valorar-ne les possibles 1 2. Identificar els elements que intervenen en l'animació sociocultural i valorar-ne les possibles interaccions. 3. Diferenciar i classificar les modalitats d'oci i d'animació, i distingir-ne les particularitats. 4. Enumerar i descriure cadascuna de les fases del procés de disseny i programació d'activitats i intervencions de lleure i d'animació sociocultural. 5. Identificar, descriureiaplicar correctament els principis i procediments relacionats amb la planificació de programes d'oci per millorar la qualitat de vida individual, grupal i comunitària. 6. Dissenyar, planificar i presentar projectes específics d'oci / animació sociocultural, demostrant un bon nivell de comunicació durant la presentació.
Resum: The growth of the utility of leisure as an important form of socio-cultural dynamization, civic responsibility, social service, commercial enterprise and therapeutic treatment, among other areas, has become fundamental for the social development of the 21st century. Leisure is a fundamental tool for enhancing the well-being of individuals and communities. Socio-cultural and leisure services can make a major contribution to social and economic outcomes on individuals and communities. Leisure programs are a powerful contributor to the emotional, physical, and social well-being of people and are important resources for accomplishing strong and successful communities. During this course, students will learn how to plan, design, implement, and evaluate leisure programs for socio-cultural dynamization in different fields (cultural, tourism, recreation and sports, among others). This course is divided in two parts: 1. Theorical: general knowledge related to the basic concepts of leisure, socio-cultural dynamization and entertainment. 2. Practical: plan, design, implement, and evaluation of leisure programs for socio-cultural dynamization. This course will prepare socio-cultural dynamization students for 21st century leisure programming. The course will guide the students in: 1. Understanding the conceptual foundations, the importance and the benefits of leisure and of 1 1. Understanding the conceptual foundations, the importance and the benefits of leisure and of socio-cultural dynamization. 2. Integrating the concepts developed. 3. Learning the essentials of successful leisure programming theory. 4. Identifying and describing the principles and procedures related to program planning for individual, group and community quality of life. 5. Implementing the principles and procedures related to program planning. 6. Presenting the Final Project demonstrating good level of communication, and capturing and maintaining the interest of the audience throughout the presentation.
Resum: El desarrollo del ocio como instrumento de dinamización sociocultural, responsabilidad cívica, servicio social, promotor empresarial y tratamiento terapéutico, entre otros ámbitos, se ha convertido en diferenciador fundamental en el devenir del siglo XXI. El ocio es una herramienta fundamental para mejorar el bienestar de las personas y las comunidades. Los servicios de ocio y animación sociocultural realizan una importante contribución en el bienestar social y económico de los individuos y las comunidades. Los programas de animación sociocultural contribuyen poderosamente al bienestar emocional, físico y social de las personas y fomentan el desarrollo de comunidades dinámicas y exitosas. Durante este curso, el alumnado aprenderá cómo planificar, diseñar, implementar y evaluar programas de ocio para la dinamización sociocultural en diferentes campos (cultura, turismo, recreación, deportes, etc. ). Este curso se divide en dos partes: 1. Teórica: conocimientos relacionados con los conceptos de ocio, dinamización sociocultural y entretenimiento. 2. Práctica: planificación, diseño, implementación y evaluación de programas de ocio para la dinamización sociocultural. Este curso guiará al alumnado en: 1. Conocer y valorar de forma crítica los conceptos de ocio y de animación sociocultural, su importancia y beneficios. 2. Identificar los elementos que intervienen en la animación sociocultural y evaluar sus posibilidades de 1 2. Identificar los elementos que intervienen en la animación sociocultural y evaluar sus posibilidades de desarrollo potencial óptimo. 3. Diferenciar y clasificar las modalidades de ocio y de animación y distinguir sus particularidades. 4. Identificar y describir los principios y procedimientos propios del diseño y planificación de programas de ocio y de animación sociocultural. 5. Aplicar correctamente los principios y procedimientos relacionados con la planificación de programas de ocio con el objetivo de mejorar la calidad de vida individual, grupal y comunitaria de sus beneficiarios. 6. Diseñar, planificar y presentar proyectos específicos de ocio / animación sociocultural demostrando un buen nivel de comunicación durante la presentación.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Turisme [2500894]
Pla d'estudis: Grau en Turisme [1345] ; Grau en Turisme [820]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 106.4 KB

Anglès
5 p, 105.0 KB

Castellà
5 p, 105.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-14, darrera modificació el 2024-02-10



   Favorit i Compartir