Google Scholar: citations
Informació i control en educació matemàtica
Fortuny, Josep M.. (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Date: 1990
Abstract: En este artículo se analizan dos aspectos clave de la educación matemática: los procesos de información y de control en el marco de la teoria de la instrucción. El artículo se estructura en los siguientes puntos: 1. Introducción: la educación matemática, las variables instructivas y el constructivismo como modelo epistemológico y psicológico. 2. Implementación: acciones, gestión y decisiones. 3. Eficiencia: observación, autorreflexión y evaluación-recursión.
Abstract: In this article we analyse two key aspects of the mathematical education: the processes of information and control within the framework of the theory of instruction. The article is structured as follows: 1. Introduction: mathematical education, instructive variables and constructivism as an epistemological and psycological model. 2. Implementation: actions, management and decisions. 3. Efficiency: observation, selfreflection and evaluation.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Published in: Educar, N. 17 (1990) p. 53-67, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/42232
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v17-fortuny
DOI: 10.5565/rev/educar.517


16 p, 385.7 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar
Articles > Research articles

 Record created 2008-09-09, last modified 2023-10-01



   Favorit i Compartir