Crèixer sans i forts en_línia : la lectura en pantalla a les aules de primària
Aliagas, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Publicació: |
Barcelona : Fundació Bofill, 2013 |
Resum: |
La societat de la informació en què els nostres alumnes viuen reclama noves necessitats de formació en alfabetització digital. Avui dia, llegir en línia ha esdevingut una activitat més complexa i variada que llegir en paper perquè, tot i que sigui més fàcil accedir a la informació, és força més difícil saber-li donar significat (Cassany, 2006). De fet, si ho rumiem una estona, la tecnologia del llibre és simple davant de la de les noves tecnologies. L'escola no pot donar l'esquena a aquesta realitat: s'ha d'arremangar una mica per aconseguir que els alumnes siguin cada vegada més bons lectors i més bons usuaris de la xarxa, i que la lectura en paper convisqui, a l'aula, amb les noves maneres de llegir i d'aprendre en pantalla. |
Nota: |
Publicació finançada per la Fundació Bofill |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Capítol de llibre ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Lectura en pantalla ;
Alfabetització digital ;
Dispositius electrònics de lectura ;
Text multimèdia |
Publicat a: |
Com crear un ambient lector a l'escola?, 2013, p. 17-31, ISBN 978-84-941361-1-5 |
El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions >
Capítols de llibres
Registre creat el 2023-12-15, darrera modificació el 2024-02-14