Crèixer sans i forts en_línia : la lectura en pantalla a les aules de primària
Aliagas, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Publicació: Barcelona : Fundació Bofill, 2013
Resum: La societat de la informació en què els nostres alumnes viuen reclama noves necessitats de formació en alfabetització digital. Avui dia, llegir en línia ha esdevingut una activitat més complexa i variada que llegir en paper perquè, tot i que sigui més fàcil accedir a la informació, és força més difícil saber-li donar significat (Cassany, 2006). De fet, si ho rumiem una estona, la tecnologia del llibre és simple davant de la de les noves tecnologies. L'escola no pot donar l'esquena a aquesta realitat: s'ha d'arremangar una mica per aconseguir que els alumnes siguin cada vegada més bons lectors i més bons usuaris de la xarxa, i que la lectura en paper convisqui, a l'aula, amb les noves maneres de llegir i d'aprendre en pantalla.
Nota: Publicació finançada per la Fundació Bofill
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Capítol de llibre ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Lectura en pantalla ; Alfabetització digital ; Dispositius electrònics de lectura ; Text multimèdia
Publicat a: Com crear un ambient lector a l'escola?, 2013, p. 17-31, ISBN 978-84-941361-1-5



15 p, 405.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2023-12-15, darrera modificació el 2024-02-14



   Favorit i Compartir