Acquisition of complex sentences in Spanish and Catalan speaking children
Aparici Aznar, Melina (Universitat de Barcelona)
Serrat Sellabona, Elisabet (Universitat de Girona)
Capdevila i Batet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
Serra Raventós, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Publicació: |
Lawrence Erlbaum Associates 2001 |
Descripció: |
25 pàg. |
Resum: |
The main goal of this study is to describe and analyze the acquisition of complex sentences by Spanish and Catalan speaking children, following a functional-constructive theoretical point of view. The two specific aims of the study are, first, to describe the acquisition of complex sentences in Catalan and Spanish, and second, to analyze the scaffolding effect of discourse in children's progress towards the use of syntactic structures of increasing complexity. |
Drets: |
Tots els drets reservats. |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Capítol de llibre ; recerca |
Publicat a: |
Children's Language, Vol. 11 (2001) , p. 1-25, ISBN 9781410612267 |
Disponible a partir de: 2100-01-01
|
El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions >
Capítols de llibres
Registre creat el 2024-02-01, darrera modificació el 2024-05-04