Desafección política juvenil
Olivares Caballero, Raúl
Zuluaga Borrero, Paula, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Título variante: Desafecció política juvenil
Título variante: Youth political disaffection
Fecha: 2024
Resumen: Aquest treball tracta d'abordar la problemàtica de la desafecció política juvenil des de la comprovació de dades relacionades amb l'interès que tenen els joves ara en temes relacionats amb la política i quals són els seus incentius per a participar o no tant en eleccions com en qualsevol altra mena d'expressions polítiques no convencionals. També s'ha fet un treball de camp de tipus qualitatiu semi estructural a una mostra de la població jove de Sabadell per a comprovar i comparar de primera mà si les dades obtingudes de la literatura consultada s'ajusten a la realitat d'aquesta població determinada quan se'ls pregunta directament.
Resumen: Este trabajo trata de abordar la problemática de la desafección política juvenil desde la comprobación de datos relacionados con el interés que tienen los jóvenes ahora en temas relacionados con la política y cuales son sus incentivos para participar o no tanto en elecciones como en cualquier otro tipo de expresiones políticas no convencionales. También se ha realizado un trabajo de campo de tipo cualitativo semi estructural a una muestra de la población joven de Sabadell para comprobar y comparar de primera mano si los datos obtenidos de la literatura consultada se ajustan a la realidad de esta población determinada cuando se les pregunta directamente.
Resumen: This work attempts to address the problem of youth political disaffection by verifying data related to the interest that young people now have in issues related to politics and what their incentives are to participate or not both in elections and in any other type of non-conventional political expressions. A semi-structural qualitative fieldwork has also been carried out on a sample of the young population of Sabadell to check and compare first-hand whether the data obtained from the literature consulted are in line with the reality of this particular population when they are asked directly.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Titulación: Ciència política i gestió pública [2500259]
Plan de estudios: Grau en Ciència Política i Gestió Pública [1511]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Implicació política ; Desafecció ; Interès ; Mecanismes de participació ; Implicación política ; Desafección ; Interés ; Mecanismos de participación ; Political involvement ; Disaffection ; Interest ; Mechanisms of participation



TFG
32 p, 575.0 KB

Resum executiu
2 p, 79.2 KB

Pòster
1 p, 280.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias Políticas y Sociología. TFG

 Registro creado el 2024-09-17, última modificación el 2025-02-02



   Favorit i Compartir