El procedimiento testigo: la nueva figura incorporada por el Real Decreto Ley 6/2023, de 19 de diciembre
Aguila Higueras, Adrià
Reynal Querol, Nuria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret

Títol variant: El procediment testimoni : la nova figura incorporada pel Real Decreto Llei 6/2023, de 19 de desembre
Títol variant: The witness procedure : the new figure incorporated by Royal Decree Law 6/2023, of 19 december
Data: 2024
Resum: A causa de la crisi mundial causada per la pandèmia del cóvid-19 l'any 2020, els tribunals espanyols, ja saturats per la gran quantitat de plets dels que arribaven a conèixer diàriament, van experimentar una forta congestió que els va portar a patir grans retards en la resolució dels casos plantejats davant seu. Aquesta problemàtica continua present a dia d'avui, podent veure a la pràctica, com litigis es resolen anys després de ser plantejats. Davant d'aquesta situació desesperada, la prefectura de l'estat ha proveït de diferents mecanismes per aconseguir una llera processal eficient. Un d'aquests mecanismes és el plet testimoni, introduït mitjançant el Reial decret llei 6/2023 de 19 de desembre, que cerca una correcta eficiència processal en l'àmbit de les condicions generals de la contractació. És objecte d'aquest treball, en conseqüència, l'anàlisi de la figura esmentada per tal d'escrutar-ne el funcionament, els requisits, les conseqüències que es deriven de la seva aplicació i les possibles problemàtiques que pugui arribar a tenir l'eina processal observada en aquest treball.
Resum: A causa de la crisis mundial causada por la pandemia del covid-19 en el año 2020, los tribunales españoles, ya saturados por la gran cantidad de pleitos de los que llegaban a conocer diariamente, experimentaron una fuerte congestión que les llevó a sufrir grandes retrasos en la resolución de los casos planteados ante ellos. Dicha problemática sigue presente a día de hoy, pudiendo ver en la práctica, como litigios se resuelven años después de ser planteados. Ante esta desesperada situación, la jefatura del estado ha provisto de diferentes mecanismos para lograr un cauce procesal eficiente. Uno de estos mecanismos es el pleito testigo, introducido mediante el Real Decreto-Ley 6/2023 de 19 de diciembre, que busca una correcta eficiencia procesal en el ámbito de las condiciones generales de la contratación. Es objeto de este trabajo, en consecuencia, el análisis de la mencionada figura por tal de escrutar su funcionamiento, requisitos, consecuencias que se derivan de su aplicación y las posibles problemáticas que pueda llegar a tener la herramienta procesal observada en el presente trabajo.
Resum: Due to the global crisis caused by the covid-19 pandemic in 2020, Spanish courts, already saturated by the large number of lawsuits they were hearing on a daily basis, experienced heavy congestion that led to long delays in resolving the cases brought before them. This problem is still present today, and in practice, litigation is resolved years after it was brought before them. Faced with this desperate situation, the state has provided various mechanisms to achieve an efficient procedural channel. One of these mechanisms is the witness lawsuit, introduced by Royal Decree-Law 6/2023 of 19 December, which seeks to achieve procedural efficiency in the field of general contracting conditions. The aim of this paper, therefore, is to analyse the aforementioned figure in order to scrutinise its operation, requirements, the consequences derived from its application and the possible problems that the procedural tool observed in this paper may have.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Dret [5601057]
Pla d'estudis: Grau en Dret [949]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Plet testimoni ; Procediment testimoni ; Eficiència processal ; Extensió de la sentència ; Reial decret llei 6/2023 de 19 de desembre ; Pleito testigo ; Procedimiento testigo ; Eficiencia procesal ; Extensión de la sentencia ; Real Decreto Ley 6/2023 de 19 de diciembre ; Witness litigation ; Witness procedure ; Procedural efficiency ; Extension of judgement ; Royal Decree Law 6/2023 of 19 December



41 p, 385.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Dret. TFG

 Registre creat el 2024-11-13, darrera modificació el 2025-06-15



   Favorit i Compartir