| Additional title: |
El teatre i l'escola italiana : la revolució de la No-Escola del Teatro delle Albe |
| Additional title: |
Theatre and the Italian School : the Non-School Revolution of the Teatro delle Albe |
| Additional title: |
El teatro y la escuela italiana : la revolución de la No-Escuela del Teatro delle Albe |
| Date: |
2024 |
| Abstract: |
Questo lavoro descrive l'interazione tra teatro e ragazzi e vuole offrire una panoramica delle modalità di offerta del teatro a scuola. Concentrandosi sulle sfide uniche affrontate dalle scuole di zone degradate, lo studio esamina il potenziale trasformativo del teatro come strumento educativo. Attraverso un'analisi dell'esperienza del Teatro delle Albe a Napoli, la ricerca mette in luce i molteplici benefici dell'integrazione del teatro nella vita degli studenti. I risultati rivelano una correlazione positiva tra l'impegno teatrale e il miglioramento delle capacità comunicative, l'aumento della fiducia in se stessi e il rafforzamento del senso di identità degli studenti derivati dall'acquisizione di quello spazio di libertà e di verità che garantisce la pratica teatrale. Inoltre, lo studio sottolinea l'importanza per le scuole di riconoscere e coltivare le sfumature culturali locali. |
| Abstract: |
Aquest article descriu la interacció entre el teatre i els xiquets i pretén oferir una visió general de com s'ofereix el teatre a les escoles. Centrant-se en els reptes particulars als quals s'enfronten les escoles de zones desfavorides, l'estudi examina el potencial transformador del teatre com a ferramenta educativa. Mitjançant una anàlisi de l'experiència del Teatro delle Albe a Nàpols, la investigació posa en relleu els múltiples beneficis d'integrar el teatre en la vida dels alumnes. Els resultats revelen una correlació positiva entre el compromís amb el teatre i la millora de les habilitats comunicatives, l'augment de la confiança en si mateixos i l'enfortiment del sentiment d'identitat dels estudiants derivat de l'adquisició de l'espai de llibertat i veritat que proporciona la pràctica teatral. A més, l'estudi subratlla la importància que les escoles reconeguen i cultiven els matisos culturals locals. |
| Abstract: |
This paper describes the interaction between theatre and children and aims to provide an overview of how theatre is offered in schools. Focusing on the unique challenges faced by schools in deprived areas, the study examines the transformative potential of theatre as an educational tool. Through an analysis of Teatro delle Albe's experience in Naples, the research highlights the multiple benefits of integrating theatre into students' lives. The results reveal a positive correlation between theatre engagement and improved communication skills, increased self-confidence and a strengthened sense of identity for students derived from the acquisition of the space of freedom and truth that theatre practice provides. Furthermore, the study emphasises the importance for schools to recognise and cultivate local cultural nuances. |
| Abstract: |
Este artículo describe la interacción entre el teatro y los jóvenes y pretende ofrecer una visión general de cómo se ofrece el teatro en las escuelas. Centrándose en los singulares retos a los que se enfrentan las escuelas de zonas desfavorecidas, el estudio examina el potencial transformador del teatro como herramienta educativa. Mediante un análisis de la experiencia del Teatro delle Albe en Nápoles, la investigación pone de relieve los múltiples beneficios de integrar el teatro en la vida de los alumnos. Los resultados revelan una correlación positiva entre el compromiso con el teatro y la mejora de las habilidades comunicativas, el aumento de la confianza en sí mismos y el fortalecimiento del sentimiento de identidad de los estudiantes derivado de la adquisición del espacio de libertad y verdad que proporciona la práctica teatral. Además, el estudio subraya la importancia de que las escuelas reconozcan y cultiven los matices culturales locales. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Language: |
Italià |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Subject: |
Teatro a scuola ;
Teatro delle albe ;
Marco martinelli ;
Periferie ;
Teatro per ragazzi ;
Teatro con ragazzi ;
Teatro a scampia ;
Teatre en l'escola ;
Perifèries ;
Teatre per a adolescents ;
Teatre amb adolescents ;
Scampia ;
Theatre at school ;
Peripheries ;
Theatre for teenagers ;
Theatre with teenagers ;
Teatro en la escuela ;
Periferias ;
Teatro para adolescentes ;
Teatro con adolescentes |
| Published in: |
Quaderns d'Italià, Vol. 29 (2024) , p. 195-211 (Dossier 1) , ISSN 2014-8828 |