Google Scholar: cites
Owen and Sassoon Reconsidered : WWI Trauma, Memory and Contemporary Anti-War Poetry in the Post-Everything Era
Pividori, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: Owen i Sassoon Reconsiderats : El trauma de la Primera Guerra Mundial, la memòria i la poesia antibel·licista contemporània en l'era 'Post-tot'
Títol variant: Owen y Sassoon Reconsiderados : : El trauma de la Primera Guerra Mundial, la memoria y la Poesía antibelicista contemporánea en la era Post-Todo
Data: 2025
Resum: Poetry, alongside other artistic and scholarly work, has played an invaluable role in preserving the traumatic memory of the First World War, especially after the passing of the last known veteran marked the end of the era of living witnesses to the conflict. The centenary of the Great War (2014-2018) has sparked a renewed poetic output, leading to the publication of anthologies like Poet Laureate Carol Ann Duffy's 1914: Poetry Remembers (2013). This edited collection includes two poems by the canonical British soldier-poets Wilfred Owen and Siegfried Sassoon: "The Send-Off" and "Survivors. " Contemporary poets Carol Ann Duffy and Jackie Kay have selected these poems and have contributed their own pieces in response. Based on two theoretical frameworks, Jan and Aleida Assmann's notion of "cultural memory" developed in the 1980s and 1990s and Marianne Hirsch's concept of "postmemory" (2008), I will explore the intertextual references, thematic parallels, allusions and motifs that link the contemporary poems with those of Owen and Sassoon to study how memories, post-memories and aesthetic recreations of conflict interact and transform one another, highlighting the complexity and contingency of historical knowledge. I claim that the First World War has served as a foundational narrative that has been reinterpreted to address contemporary concerns and sensibilities and that the interaction between contemporary and World War One poetry reveals not only the enduring impact of transgenerational trauma and cultural memory on the disruption and transformation of individual and collective identities, but also the idea that the interpretation of conflict through post-lenses transcends specific historical backgrounds.
Resum: La poesia, juntament amb altres obres artístiques i acadèmiques, ha tingut un paper inavaluable en la preservació de la memòria traumàtica de la Primera Guerra Mundial, especialment després que la mort de l'últim veterà conegut marqués la fi de l'era dels testimonis vius del conflicte. El centenari de la Gran Guerra (2014-2018) ha encès una renovada producció poètica, que ha conduït a la publicació d'antologies com 1914: Poetry Remembers (2013), de la Poetessa Laureada Carol Ann Duffy. Aquesta col·lecció inclou dos poemes dels canònics poetes-soldats britànics Wilfred Owen i Siegfried Sassoon: "The Send-Off" i "Survivors. " Les poetes contemporànies Carol Ann Duffy i Jackie Kay han seleccionat aquests poemes i han contribuït amb les seves pròpies peces en resposta. A partir de dos marcs teòrics, la noció de "memòria cultural" de Jan i Aleida Assmann, desenvolupada en els anys vuitanta i noranta, i el concepte de "postmemòria" de Marianne Hirsch (2008), exploraré les referències intertextuals, paral·lelismes temàtics, al·lusions i motius que connecten els poemes contemporanis amb els d'Owen i Sassoon per analitzar com les memòries, post-memòries i recreacions estètiques del conflicte interactuen i es transformen mútuament, destacant la complexitat i la contingència del coneixement històric. Argumento que la Primera Guerra Mundial ha servit com una narrativa fundacional que ha estat reinterpretada per abordar preocupacions i sensibilitats contemporànies, i que la interacció entre la poesia contemporània i la de la Primera Guerra Mundial revela no només l'impacte durador del trauma transgeneracional i la memòria cultural en la disrupció i transformació de les identitats individuals i col·lectives, sinó també la idea que la interpretació del conflicte a través de perspectives posteriors transcendeix contextos històrics específics.
Resum: La poesía, junto con otras obras artísticas y académicas, ha desempeñado un papel invaluable en la preservación de la memoria traumática de la Primera Guerra Mundial, especialmente tras el fallecimiento del último veterano conocido, que marcó el fin de la era de testigos vivos del conflicto. El centenario de la Gran Guerra (2014-2018) ha generado una renovada producción poética, que ha llevado a la publicación de antologías como 1914: Poetry Remembers (2013) de la Poetisa Laureada Carol Ann Duffy. Esta colección editada incluye dos poemas de los canónicos poetas-soldados británicos Wilfred Owen y Siegfried Sassoon: "The Send-Off" y "Survivors. " Las poetas contemporáneas Carol Ann Duffy y Jackie Kay han seleccionado estos poemas y han contribuido con sus propias piezas en respuesta. A partir de dos marcos teóricos, la noción de "memoria cultural" de Jan y Aleida Assmann, desarrollada en los años ochenta y noventa, y el concepto de "posmemoria" de Marianne Hirsch (2008), exploraré las referencias intertextuales, paralelismos temáticos, alusiones y motivos que vinculan los poemas contemporáneos con los de Owen y Sassoon para analizar cómo las memorias, posmemorias y recreaciones estéticas del conflicto interactúan y se transforman entre sí, resaltando la complejidad y la contingencia del conocimiento histórico. Sostengo que la Primera Guerra Mundial ha servido como una narrativa fundacional que ha sido reinterpretada para abordar preocupaciones y sensibilidades contemporáneas, y que la interacción entre la poesía contemporánea y la poesía de la Primera Guerra Mundial revela no solo el impacto duradero del trauma transgeneracional y la memoria cultural en la disrupción y transformación de las identidades individuales y colectivas, sino también la idea de que la interpretación del conflicto a través de enfoques posteriores trasciende contextos históricos específicos.
Ajuts: Agencia Estatal de Investigación PID2023-147481NB-I00
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Wilfred Owen ; Siegfried Sassoon ; Carol Ann Duffy ; Jackie Kay ; Memoria cultural ; Posmemòria ; Primera Guerra Mundial ; Trauma ; Cultural memory ; Postmemory ; World War one ; Posmemoria
Publicat a: Tiempo devorado, Vol. 10 Núm. 1 (2025) , p. 41-77 (Articles) , ISSN 2385-5452

Adreça original: https://revistes.uab.cat/tdevorado/article/view/v10-n1-pividori
DOI: 10.5565/rev/tdevorado.246


36 p, 636.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Tiempo devorado
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2025-01-22, darrera modificació el 2025-02-07



   Favorit i Compartir