Google Scholar: citas,
Anàlisi didàctica dels continguts curriculars relacionats amb les plantes a educació primària
Sambola Figueras, Anna Maria (Escola Nabí (Departament d'Educació - Mestra d'educació primària))

Título variante: Didactic analysis of curricular content related to plants in primary education
Título variante: Análisis didáctico de los contenidos curriculares relacionados con las plantas en educación primaria
Fecha: 2025
Resumen: L'article analitza la concreció dels sabers relacionats amb l'aprenentatge de les plantes del currículum català actual (Decret 175/2022) a través de la seva comparació amb els Mapes de Desenvolupament Conceptual de Ciències (Departament d'Educació de Victòria, Austràlia, 2001). L'estructura del document i la descripció dels continguts poden afavorir la seva interpretació per part dels docents i, per tant, la seva posada en pràctica a les aules. La formulació dels sabers de manera concisa i progressiva pot facilitar la programació vertical dels aprenentatges i garantir així una programació de les ciències coherent i competencial al llarg dels cursos d'educació primària a les escoles.
Resumen: The article analyses the concretion of knowledge related to the learning of plants in the current Catalan curriculum (Decree 175/2022) through its comparison with the Conceptual Development Maps of Science (Department of Education, Victoria, Australia, 2001). The structure of the document and the description of the contents can facilitate its interpretation by teachers, thus enabling its implementation in the classroom. The formulation of knowledge in a concise and progressive manner helps the vertical programming of learning, ensuring a coherent and competency-based science curriculum throughout primary education in schools.
Resumen: El artículo analiza la concreción de los saberes relacionados con el aprendizaje de las plantas del currículo catalán actual (Decreto 175/2022) a través de su comparación con los Mapas de Desarrollo Conceptual de Ciencias (Departamento de Educación de Victoria, Australia, 2001). La estructura del documento y la descripción de los contenidos pueden favorecer su interpretación por parte de los docentes y, por tanto, su puesta en práctica en las aulas. La formulación de los saberes de forma concisa y progresiva puede facilitar la programación vertical de los aprendizajes y garantizar así una programación de las ciencias coherente y competencial a lo largo de los cursos de educación primaria en las escuelas.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Plantes ; Continguts ; Mapes de desenvolupament conceptual ; Currículum ; Educació primària ; Plants ; Contents ; Conceptual development maps ; Curriculum ; Primary education ; Plantas ; Contenidos ; Mapas de desarrollo conceptual ; Educación primaria
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 49 (2025) , p. 43-59 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n49-sambola
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/n49-sambola
DOI: 10.5565/rev/ciencies.520


17 p, 1.6 MB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2025-02-11, última modificación el 2025-06-10



   Favorit i Compartir