Beyond the pandemic : mapping learning recovery programs in Latin America and the Caribbean
Ferreira Brito, Michelle
Bonal, Xavier, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Data: |
2024 |
Descripció: |
87 pag. |
Resum: |
This thesis maps educational recovery efforts in Latin America and the Caribbean (LAC) after COVID-19. Using the RAPID framework, it systematically identifies policies and strategies aimed at learning recovery. The study highlights challenges and opportunities encountered during this process. Data was collected through literature reviews, official documents, and 30 interviews with representatives from 19 LAC countries and five regional organizations. The analysis reveals diverse programs and strategies, but major challenges persist. However, opportunities for systemic reforms exist, especially in technology integration and curriculum development. Despite recognizing the need for resilient education systems, change strategies remain limited. |
Resum: |
Esta tesis analiza los esfuerzos de recuperación educativa en América Latina y el Caribe tras la pandemia de COVID-19. Utilizando el marco RAPID, identifica sistemáticamente políticas y estrategias enfocadas en la recuperación del aprendizaje. El estudio destaca los desafíos y oportunidades encontrados en este proceso. Se recopilaron datos mediante revisión de literatura, documentos oficiales y 30 entrevistas con representantes de 19 países de la región y cinco organizaciones internacionales. El análisis muestra una diversidad de estrategias, aunque persisten desafíos importantes. Existen oportunidades para reformas sistémicas, especialmente en integración tecnológica y currículo, pero las estrategias de cambio son limitadas. |
Resum: |
Aquesta tesi analitza els esforços de recuperació educativa a Amèrica Llatina i el Carib després de la pandèmia de la COVID-19. Utilitzant el marc RAPID, identifica sistemàticament les polítiques i estratègies enfocades a la recuperació de l'aprenentatge. L'estudi destaca els desafiaments i oportunitats trobats en aquest procés. Es van recollir dades mitjançant revisions de literatura, documents oficials i 30 entrevistes amb representants de 19 països de la regió i cinc organitzacions internacionals. L'anàlisi mostra una diversitat d'estratègies, tot i que persisteixen desafiaments importants. Hi ha oportunitats per a reformes sistèmiques, especialment en tecnologia i currículum, però les estratègies de canvi són limitades. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
Llengua: |
Anglès |
Titulació: |
Erasmus Mundus en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global [4317165] |
Pla d'estudis: |
Treballs de màster i postgrau. Màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED) |
Document: |
Treball de fi de postgrau |
Matèria: |
Latin America and the Caribbean ;
Learning Loss ;
Learning Recovery ;
Post-COVID-19 ;
Policy Mapping ;
América Latina y el Caribe ;
Pérdida de aprendizaje ;
Recuperación del aprendizaje ;
Mapeo de políticas ;
Amèrica Llatina i el Carib ;
Pèrdua d'aprenentatge ;
Recuperació de l'aprenentatge ;
Mapeig de polítiques |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de recerca i projectes de final de carrera >
Ciències Polítiques i Sociologia. TFM
Registre creat el 2025-03-03, darrera modificació el 2025-03-10