dir.
Date: |
2025 |
Description: |
78 pag. |
Abstract: |
En aquest treball es presenta un cas d'una adolescent de 15 anys que viu sota règim d'acolliment residencial, que va participar en sessions individuals de Dansa Moviment Teràpia (DMT), dins d'un context de pràctiques clíniques del màster d'aquesta disciplina. La finalitat de la descripció del cas és identificar els elements per a l'establiment d'una relació terapèutica en una intervenció de DMT i reflexionar sobre com, l'establiment d'aquest vincle terapèutic genera una experiència transformadora en relació amb el vincle. Es va dur a terme una revisió i anàlisis de la informació recopilada durant el procés en el diari de camp, per a posteriorment, mitjançant la revisió bibliogràfica, confirmar els punts importants pel que fa a l'establiment del vincle terapèutic. Es conclou que, mitjançant tècniques dins del marc de la DMT com: acceptació, la presència terapèutica, l'empatia kinestèsica, el mirroring i l'establiment d'un containment, es va poder establir un vincle terapèutic segur, que va proporcionar a l'adolescent una experiència transformadora vincular i en relació amb la separació. El present treball pretén contribuir en l'àmbit de la DMT, posant el focus en el vincle terapèutic i poder servir d'ajuda en futures intervencions en aquest àmbit. |
Abstract: |
This work presents a case of a 15-year-old adolescent who lives under a residential foster care regime, who participated in individual sessions of Dance Movement Therapy (DMT), within a context of clinical practices of DMT Master Degree discipline. The purpose of the case description is to identify the elements for the establishment of a therapeutic relationship in a DMT intervention and to reflect on how the establishment of this therapeutic relationship generates a 6 transformative experience in relation to the bond. It was carried out a review and analysis of the information collected during the process in the field diary, and subsequently, through the bibliographic review, confirm the important points regarding the establishment of the therapeutic bond. It is concluded that, through techniques within the DMT framework such as: acceptance, therapeutic presence, kinesthetic empathy, mirroring and the establishment of containment, it was possible to establish a safe therapeutic bond, which provided the adolescent a transformative bonding experience and in relation to separation. The present work aims to contribute in the field of DMT, focusing on the therapeutic link and being able to help in future interventions in this field. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Language: |
Català |
Studies: |
Dansa Moviment Teràpia [10493] |
Study plan: |
Màster en Dansa Moviment Teràpia [1614] |
Document: |
Treball de fi de postgrau |
Subject: |
Relació terapèutica ;
Trastorn del vincle ;
Experiència transformadora ;
Dansa Moviment Teràpia ;
Therapeutic relationship ;
Bond disorder ;
Transformative experience ;
Dance Movement Therapy ;
Relación terapéutica ;
Trastorno del vínculo ;
Experiencia transformadora ;
Danza Movimiento Terapia |