Google Scholar: citas
Com es veuen els àtoms a la llum d'una espelma i com es compliquen més i més
Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Aliberas Maymí, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Guitart Mas, Fina

Título variante: How are candlelight atoms and how they become more and more complicated
Fecha: 2014
Resumen: En aquest article proposem l'ensenyament d'un «àtom» que acompanyi els alumnes en la pràctica de la química a l'ensenyament bàsic. Sovint, els àtoms es presenten com si fossin objectes, unes boletes de colors que s'agrupen de maneres diverses. Però els àtoms no són visibles ni als microscopis òptics més potents; són entitats construïdes per la ciència que esdevenen «reals» i útils en les explicacions sobre els canvis químics. Volem que els alumnes també construeixin aquest «àtom», alhora que van coneixent canvis químics i que aprenen a intervenir-hi.
Resumen: In this paper we are speaking about an «atom» which would be adequate to the basic teaching of chemistry. Often, atoms are represented by colored balls, as objects. But atoms are not visible even to the most powerful optical microscopes; they are entities built by science that become «real» and useful for explaining chemical changes. We also want the students to build this «atom» while they are learning about chemical changes and they learn how to intervene with them.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Àtom químic ; Química per a tothom ; Element ; Model de canvi químic ; Propietats de les substàncies ; Chemical atom ; Chemistry for everybody ; Chemical change model ; Properties of substances
Publicado en: Educacio química EduQ, Núm. 19 (2014) , p. 4-9 (Monografia / Aprenentage de conceptes i models) , ISSN 2013-1720

DOI: 10.2436/20.2003.02.137


6 p, 3.1 MB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2025-04-30, última modificación el 2025-05-02



   Favorit i Compartir