dir. (Universitat Autònoma de Barcelona)
| Additional title: |
La preservació del videojoc dins l'arxiu i la seva accessibilitat. Una aproximació cap a una possible preservació i accés al videojoc als arxius |
| Additional title: |
Video game preservation and accessibility on archives. An approach on a possible video game preservation and access on archives |
| Date: |
2025 |
| Description: |
87 pag. |
| Abstract: |
La industria del videojoc representa el sector audiovisual que més ingressos genera al món, alhora que els videojocs presenten un alt risc de pèrdua i inaccessibilitat. Aquest treball oferirà unes pinzellades sobre com les institucions culturals i, més concretament, els arxius poden jugar un paper important en la preservació del videojoc. Específicament a partir d'una possible preservació dels fons documentals produïts pels estudis de videojocs, però també a partir de la preservació del propi videojoc com a programari. Es determinarà quin tipus de documentació forma part d'aquests fons documentals i s'establiran alguns aspectes que els arxius haurien de tenir en compte, si desitgen dur a terme la preservació d'aquests tipus de fons. |
| Abstract: |
La industria del videojuego es el sector audiovisual que más ingresos genera del mundo, a la vez que los videojuegos presentan un alto riesgo de pérdida e inaccesibilidad. El presente trabajo ofrecerá unas pinceladas sobre cómo las instituciones culturales y, más concretamente, los archivos pueden jugar un papel importante en la preservación del videojuego. Concretamente, a partir de la posible preservación de los fondos documentales producidos por los estudios de desarrollo de videojuegos, pero también de la preservación del propio videojuego como software. Se determinará qué tipo de documentación forma parte de estos fondos documentales, y se establecerán algunos aspectos que los archivos deberían tener en cuenta si desean preservar este tipo de fondos. |
| Abstract: |
The video game industry generates a massive income; however, video games also face loss and inaccessibility risks. This work aims to provide insights into how cultural institutions, specifically archives, can contribute to the preservation of video games by safeguarding both the records of development companies, and the videogame software. We'll establish what types of documentation constitutes those records and we'll add some points that archives should keep in mind when preserving such materials. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Language: |
Castellà |
| Studies: |
Arxivística i Gestió de Documents [4312208] |
| Study plan: |
Màster Universitari en Arxivística i Governança de la Informació [1531] |
| Document: |
Treball de fi de postgrau |
| Subject: |
Arxivística ;
Videojocs ;
Fons documentals ;
Industria del videojoc ;
Audiovisuals ;
Emuladors ;
Preservació ;
Estudis de desenvolupament de videojocs ;
Drets de propietat intel·lectual |