| Título variante: |
Citizen participation in cultural and creative districts : Citizenship and brand image |
| Título variante: |
Participació ciutadana en districtes culturals i creatius : ciutadania i imatge de marca |
| Fecha: |
2025 |
| Resumen: |
Esta investigación analiza el papel de la participación ciudadana en los distritos culturales y creativos. El objetivo principal es examinar estrategias para promover una participación ciudadana efectiva y comprender su impacto en la imagen de marca y en la identidad comunitaria. La metodología incluye un estudio longitudinal (2016-2024) que combina observaciones participantes y entrevistas en profundidad en tres distritos del Reino Unido: Digbeth (Birmingham), St. George's Cultural Quarter (Leicester) y Ouseburn Valley (Newcastle). Los resultados destacan que las estrategias participativas deben ser graduales, inclusivas y enfocarse en empoderar a la ciudadanía, transformándola así en una figura clave. La gobernanza efectiva, una visión compartida y la consideración de los vínculos emocionales con los espacios urbanos son fundamentales para fomentar la colaboración y garantizar la sostenibilidad socioeconómica de los distritos culturales. Al integrar la participación comunitaria, estos espacios refuerzan su imagen de marca y catalizan transformaciones sociales más amplias. |
| Resumen: |
Aquesta investigació analitza el paper de la participació ciutadana als barris culturals i creatius. L'objectiu principal és examinar estratègies per promoure la participació ciutadana efectiva i comprendre l'impacte que exerceix en la imatge de marca i la identitat de la comunitat. La metodologia inclou un estudi longitudinal (2016-2024) que combina observacions dels participants i entrevistes en profunditat a tres districtes del Regne Unit: Digbeth (Birmingham), St. George's Cultural Quarter (Leicester) i Ouseburn Valley (Newcastle). Les troballes destaquen que les estratègies participatives haurien de ser graduals, inclusives i centrades en l'empoderament de la ciutadania, amb la qual cosa es transformaria en una part interessada clau. Una governança eficaç, una visió compartida i la consideració dels vincles emocionals amb els espais urbans són fonamentals per fomentar la col·laboració i garantir la sostenibilitat socioeconòmica dels districtes culturals. En integrar la participació comunitària, aquests espais milloren la seva imatge de marca i catalitzen transformacions socials més àmplies. |
| Resumen: |
This research analyses the role of citizen participation in cultural and creative districts. The main objective is to examine strategies for promoting effective citizen engagement and understanding its impact on brand image and community identity. The methodology includes a longitudinal study (2016-2024) combining participant observations and in-depth interviews in three UK districts: Digbeth (Birmingham), St. George's Cultural Quarter (Leicester) and Ouseburn Valley (Newcastle). The findings highlight that participatory strategies should be gradual, inclusive, and focused on empowering citizens, transforming them into key stakeholders. Effective governance, a shared vision, and consideration of emotional ties to urban spaces are fundamental to fostering collaboration and ensuring the socio-economic sustainability of cultural districts. By integrating community participation, these spaces enhance their brand image and catalyse broader social changes. |
| Resumen: |
Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. Anàlisi publishes science articles in the fields of the communication sciences: journalism, advertising and public relations, audiovisual communication, internet, multimedia and similar areas, always from the social and cultural viewpoint and following the theoretical and methodological approaches of the media studies disciplines. Anàlisi will especially value articles from competitive research projects, with a clear articulation of theory and methodology, a well-defined and up-to-date theoretical framework, and proposed as a significant contribution to their subject area and field. |
| Ayudas: |
Agencia Estatal de Investigación PID2022-140361NB-I00
|
| Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Lengua: |
Castellà |
| Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Materia: |
Districtes culturals ;
Regeneració urbana ;
Imatge de marca ;
Empoderament comunitari ;
Sostenibilitat ;
Participació ciutadana ;
Citizen participation ;
Cultural districts ;
Urban regeneration ;
Band image ;
Community empowerment ;
Sustainability ;
Participación ciudadana ;
Distritos culturales ;
Regeneración urbana ;
Imagen de marca ;
Empoderamiento comunitario ;
Sostenibilidad |
| Publicado en: |
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 72 (2025) , p. 169-184 (Articles) , ISSN 2340-5236 |