| Additional title: |
Revisió exploratòria sobre el child language brokering en escoles |
| Additional title: |
Revisión exploratoria sobre el child language brokering en escuelas |
| Additional title: |
Revue exploratoire sur le child language brokering à l'école |
| Date: |
2025 |
| Abstract: |
This scoping review explores research on child language brokering (CLB) in schools from 1995 to 2024. CLB refers to situations where young people translate or interpret in everyday school-related interactions. The review includes 57 studies identified through database searches and expert input. Findings show that CLB research has evolved from focusing on school-family communication to more nuanced insights into adolescent agency, identity, and mediation roles. However, important gaps remain, particularly in peer interactions, informal school dynamics, and how educators support CLB. There is also a lack of research from regions such as Asia, Africa, and Latin America. The review highlights the need to recognize CLB as a multilingual asset and recommends future work on inclusive school policies, teacher training, and digital tools to assist young brokers. |
| Abstract: |
Aquesta revisió exploratòria examina la recerca sobre el child language brokering (CLB) a les escoles entre 1995 i 2024. El CLB implica que els joves actuen com a mediadors lingüístics en situacions escolars quotidianes. Es van revisar 57 estudis mitjançant cerques en bases de dades i consultes a experts. Els resultats mostren una evolució des de l'enfocament en la comunicació escola-família cap a perspectives més complexes sobre l'agència adolescent, la identitat i els rols de mediació. Tanmateix, hi ha mancances rellevants, com ara les interaccions entre iguals, les dinàmiques informals i el suport del professorat. També s'observa una baixa representació de regions com Àsia, Àfrica i Amèrica Llatina. La revisió destaca la importància de reconèixer el CLB com un recurs educatiu multilingüe i insta a investigar polítiques escolars inclusives, formació docent i tecnologies digitals per donar suport als joves mediadors. |
| Abstract: |
Esta revisión exploratoria analiza la literatura sobre el child language brokering (CLB) en escuelas entre 1995 y 2024. El CLB ocurre cuando los jóvenes actúan como mediadores lingüísticos en contextos escolares cotidianos. Se incluyeron 57 estudios obtenidos mediante bases de datos y consultas a expertos. Los resultados muestran una evolución desde un enfoque en la comunicación escuela-familia hacia perspectivas más complejas sobre la agencia adolescente, la identidad y los roles de mediación. Persisten vacíos importantes sobre las interacciones entre iguales, las dinámicas informales escolares y el papel docente. También se detecta una escasa representación geográfica, especialmente en Asia, África y América Latina. La revisión subraya la necesidad de reconocer el CLB como un recurso educativo multilingüe y llama a investigar políticas escolares inclusivas, formación docente y tecnologías digitales para apoyar a los jóvenes mediadores. |
| Abstract: |
Cette revue exploratoire analyse la recherche sur le child language brokering (CLB) en milieu scolaire entre 1995 et 2024. Le CLB désigne les situations où les jeunes servent de médiateurs linguistiques dans des interactions scolaires quotidiennes. Un total de 57 études ont été incluses, issues de bases de données et de consultations d'experts. Les résultats montrent une évolution des recherches, passant de la communication école-famille à une compréhension plus fine de l'identité, de l'agence adolescente et des rôles de médiation. Néanmoins, des lacunes subsistent concernant les interactions entre pairs, les dynamiques scolaires informelles et le rôle des enseignants. Une sous-représentation géographique, notamment en Asie, en Afrique et en Amérique latine, limite également le champ. La revue souligne l'importance de reconnaître le CLB comme un atout éducatif multilingue et appelle à développer des politiques scolaires inclusives, une formation enseignante adaptée et des outils numériques pour soutenir les jeunes médiateurs. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Language: |
Anglès |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Subject: |
Child language brokering ;
Multilingual education ;
Linguistic mediation ;
School settings ;
Cultural mediation ;
Educació multilingüe ;
Mediació lingüística ;
Contextos escolars ;
Mediació cultural ;
Educación multilingüe ;
Mediación lingüística ;
Contextos escolares ;
Mediación cultural ;
Éducation multilingue ;
Médiation linguistique ;
Contextes scolaires ;
Médiation culturelle |
| Published in: |
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 18 Núm. 3 (2025) , art. e1482 (Articles) , ISSN 2013-6196 |