| Date: |
Barcelona : 2025 |
| Description: |
42 pàg. |
| Abstract: |
Publicación dirigida a profesorado de ciencias sociales con el objetivo de facilitar la programación de actividades a partir de situaciones de aprendizaje que promuevan algunos principios de la Justicia Global, como la humanización, la interseccionalidad, la complejidad y la agencia. Publicación elaborada conjuntamente con el CESIRE, con el apoyo de la Agencia Catalana de Cooperación al Desarrollo. |
| Abstract: |
Aquesta guia es basa en quatre enfocaments que determinen un posicionament crític a l'hora de dissenyar i implementar situacions d'aprenentatge realment problematitzadores que permeten aprofundir en la complexitat del fet social per promoure accions innovadores. Aquest document està estructurat perquè pugui servir com a bastida per a l'anàlisi i la millora de la pràctica docent des d'un posicionament a favor de l'educació crítica. S'estructura a partir de 6 grans preguntes que ens connecten amb el sentit de les ciències socials escolars, els eixos/mirades que ajuden a programar críticament i amb algunes de les metodologies i recursos que faciliten el pensament i acció crítica de l'alumnat: 1. Per a què ensenyem ciències socials? 2. De qui és el futur? 3. Com facilitem la construcció de memòries no excloents? 4. Com vivim (en) un món complex? 5. Com dialogar amb el món per a crear noves realitats? 6. Com aprenem ciències socials per pensar i actuar críticament?. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Language: |
Català |
| Document: |
Informe ; recerca ; Versió publicada |
| Subject: |
Pensamiento crítico ;
Ciencias sociales ;
Programación didáctica ;
Ciencies socials ;
Programació didactica ;
Pensament crític ;
Social sciences ;
Teaching plan ;
Critical thinking ;
ODG 4 - Educació de qualitat |