dir.
| Data: |
2025 |
| Descripció: |
47 pag. |
| Resum: |
This paper examines the influence of uncensored AI chatbots on the normalization of violent sexual behaviors towards minors, through a systematic literature review. Given the scarcity of specific research on this emerging phenomenon, a structural analogy is established with studies on violent pornography, applying criminological theoretical frameworks such as Social Learning Theory, Online Disinhibition Theory, and models of criminal progression. The analysis reveals that chatbots without ethical restrictions present potentially intensifying characteristics of normalization processes already documented in other media: bidirectional interactivity, hyperpersonalization of experiences, reinforcement of problematic fantasies, and the ability to function as "virtual trainers" for abusive behaviors. Alarming cases of users attempting to create chatbots that simulate minors in sexual scenarios are documented, and significant regulatory gaps are identified. The conclusions point to the need for a multidimensional preventive approach that includes specific regulation, ethics by design, critical digital education, and early interventions, recognizing this phenomenon as an unprecedented criminological challenge that requires innovative and adaptive responses. |
| Resum: |
Este trabajo examina la influencia de los chatbots de IA sin censura en la normalización de conductas sexuales violentas hacia menores, mediante una revisión sistemática de la literatura. Ante la escasez de investigación específica sobre este fenómeno emergente, se establece una analogía estructural con los estudios sobre pornografía violenta, aplicando marcos teóricos criminológicos como la Teoría del Aprendizaje Social, la Teoría de la Desinhibición Online y modelos de progresión delictiva. El análisis revela que los chatbots sin restricciones éticas presentan características potencialmente intensificadoras de los procesos de normalización ya documentados en otros medios: interactividad bidireccional, hiperpersonalización de experiencias, refuerzo de fantasías problemáticas y capacidad para funcionar como "entrenadores virtuales" de conductas abusivas. Se documentan casos alarmantes de usuarios intentando crear chatbots que simulen menores en escenarios sexuales, y se identifican vacíos regulatorios significativos. Las conclusiones señalan la necesidad de un enfoque preventivo multidimensional que incluya regulación específica, diseño ético por defecto, educación digital crítica e intervenciones tempranas, reconociendo este fenómeno como un desafío criminológico sin precedentes que requiere respuestas innovadoras y adaptativas. |
| Drets: |
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| Llengua: |
Castellà |
| Titulació: |
Criminologia [2500257] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Criminologia i Grau en Dret [1411] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Uncensored chatbots ;
Sexual violence normalization ;
Synthetic child abuse ;
Digital criminology ;
Artificial intelligence ;
Chatbots sin censura ;
Normalización de violencia sexual ;
Abuso infantil sintético ;
Criminología digital ;
Inteligencia artificial |