Google Scholar: citations
Aplicación de un modelo de calidad para evaluar experiencias e-learning en el Espacio Europeo Universitario
Ejarque González, Elena (Universitat Politècnica de València)
Buendía García, Félix (Universitat Politècnica de València)
Hervás Jorge, Antonio (Universitat Politècnica de València)

Additional title: Application of a quality model to evaluate e-learning experiences in the european higher education area
Additional title: Aplicació d'un model de qualitat per avaluar experiències e-learning en l'espai europeu universitari
Date: 2008
Abstract: Durante los últimos años, las comunidades universitarias han dedicado grandes esfuerzos para integrar nuevas tecnologías a fin de mejorar sus procesos de aprendizaje. En este sentido, la mayoría de las universidades europeas han incorporado plataformas de e-learning que sirven de apoyo y complementan el modelo clásico de enseñanza. Sin embargo, la utilización de estas plataformas no siempre es suficiente para mejorar los procesos de enseñanza y aprendizaje. Por este motivo, se hacen necesarios métodos de diseño y evaluación de procesos educativos basados en plataformas de e-learning que tratarán de garantizar los objetivos de aprendizaje fijados. Este trabajo está orientado a evaluar este tipo de experiencias y, más específicamente, a proporcionar un procedimiento que utilice un modelo de calidad y que sirva de guía en la evaluación de experiencias educativas apoyadas en plataformas de e-learning.
Abstract: Nowadays, Universities and other higher education institutions invest a lot of resources to integrate Information & Communications Technologies (ICT) in their learning processes. In particular, e-learning platforms have been incorporated to support the traditional campus-based activities. However, the application of these platforms is not enough to improve learning and teaching processes. Innovative methods are required to design and evaluate ICT enhanced learning experiences that contribute to change the traditional face-toface teaching in this context. This work is focused on evaluating this kind of experiences and more specifically, on providing procedures to guide their evaluation when e-learning platforms are used.
Abstract: Durant els últims anys, les comunitats universitàries han dedicat grans esforços a integrar noves tecnologies per millorar els seus processos d'aprenentatge. En aquest sentit, la majoria de les universitats europees han incorporat plataformes d'e-learning que serveixen de suport i complementen el model clàssic d'ensenyament. Tanmateix, la utilització d'aquestes plataformes no sempre és suficient per millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge. Tanmateix, amb la utilització d'aquestes plataformes no sempre n'hi ha prou per millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge. Per aquest motiu, es fan necessaris mètodes de disseny i avaluació de processos educatius basats en plataformes d'e-learning que tractaran de garantir els objectius d'aprenentatge fixats. Aquest treball està orientat a avaluar aquest tipus d'experiències i, més específicament, a proporcionar un procediment que utilitzi un model de qualitat i que serveixi de guia en l'avaluació d'experiències educatives basades en plataformes d'e-learning.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Experiència e-learning ; Mètode d'avaluació ; Model de qualitat ; Campus virtual ; Experiencia e-learning ; Método de evaluación ; Modelo de calidad ; E-learning experience ; Evaluation method ; Quality framework ; E-learning platform
Published in: Educar, N. 41 (2008) p. 11-28, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/124453
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v41-ejarque-buendia-hervas
DOI: 10.5565/rev/educar.138


18 p, 104.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar
Articles > Research articles

 Record created 2009-02-23, last modified 2022-09-16



   Favorit i Compartir