Google Scholar: cites
Introducció de l'ensenyament en línia en Humanitats : estudis de cas sobre l'acceptació d'activitats en línia per part del professorat de llengües clàssiques
Vlachopoulos, Dimitrios (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Títol variant: Introducing online teaching in Humanities : a case study about the acceptance of online activities by the academic staff of classical languages
Data: 2009
Resum: L'objectiu d'aquest article és mostrar les percepcions del professorat de llengües clàssiques (grec antic i llatí) amb relació a les activitats en línia fetes durant els cursos. L'estudi es va fer a tres països: Grècia (a tres universitats importants), Espanya (a la Universitat de Barcelona) i els Estats Units (a la Universitat de Califòrnia a Berkeley) amb la participació de trenta-tres professors. Segons el nivell d'ús i d'acceptació de les TIC i a partir de la classificació de G. Moore, vam separar els docents participants en tres grups: els conservadors, el corrent principal i els adoptadors primerencs. El fet que el grup més petit sigui el tercer mostra clarament que hi ha una necessitat de preparació i formació dels professors abans d'introduir projectes innovadors a l'aula. Com que el punt d'inici de l'aplicació d'innovació a l'aula és el professorat, els responsables dels projectes d'innovació s'haurien de centrar a ajudar-los a conscienciar-se dels canvis en els mètodes d'ensenyament i a incloure la seva opinió durant el disseny dels esmentats projectes.
Resum: The purpose of this paper is to show the perceptions of the academic staff of classical languages (ancient Greek and Latin) concerning use of online activities during their courses. The study was carried out in three countries: Greece (three major Universities), Spain (University of Barcelona) and the United States (University of California, Berkeley) with the participation of thirty-three academic instructors. Depending on the level of use and acceptance of the ICT and following G. Moore's classification, we separated the participating academics in three groups: the conservatives, the mainstream and the early adopters. The fact that the smallest group is the third clearly shows the necessity for teachers' preparation and training before introducing innovative projects in the classroom. Since the starting point for the application of innovation in the classroom is the teacher, policy makers should focus on helping them become conscious of changes in teaching methods and include their opinion during the design of innovative projects.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; Versió publicada
Matèria: Ensenyament virtual ; Estudis clàssics ; TIC ; Tecnologies de la informació i la comunicació ; E-learning ; Classics ; ICT
Publicat a: Digit.HVM : Revista digital d'humanitats, Núm. 11 (Maig 2009) , p.1-10, ISSN 1575-2275

Adreça original: https://digithum.uoc.edu/articles/abstract/10.7238/d.v0i11.83/
DOI: 10.7238/d.v0i11.83


10 p, 267.8 KB

Versió en anglès
9 p, 287.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2009-03-11, darrera modificació el 2023-11-07



   Favorit i Compartir