Anàlisi i diagnosi ambiental dels refugis del PNAP
Xicoina (Grup de recerca)
Bosch Sau, Miquel
Galán del Castillo, Cristina
Gil-Farrero, Judit
García Orellana, Jordi tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
Garcia-Solsona, Ester tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Boada, Martí 1949- tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Rieradevall, Joan tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Fecha: 2008
Descripción: 153 p.
Resumen: Els refugis de muntanya es troben situats en zones d'interès natural, sovint protegides, com és el cas dels deu refugis del Parc Natural de l'Alt Pirineu. En els darrers anys s'ha observat una diversificació en l'ús dels refugis de muntanya, originalment construïts per donar aixopluc als excursionistes, degut a l'augment del turisme i la popularització dels esports de neu i d'aventura. Els refugis estudiats es poden agrupar en tres tipologies diferents: refugis guardats, refugis alberg i refugis associats a pistes d'esquí, cadascuna de les quals presenta una realitat i unes problemàtiques diferents. Mitjançant una metodologia pròpia, es pretén fer una anàlisi i una diagnosi ambiental de cada cas d'estudi i de les diferents tipologies a partir dels vectors que poden generar un major impacte en l'entorn immediat dels refugis: aspectes socioeconòmics, arquitectura, paisatge i impacte visual, energia elèctrica i tèrmica, aigua potable i residual i residus sòlids. La diagnosi permet identificar els aspectes de cada refugi i tipologia que requereixen.
Resumen: Los refugios de montaña están situados en zonas de interés natural, normalmente protegidas, como es el caso de los diez refugios del Parc Natural de l'Alt Pirineu. En los últimos años se ha observado una diversificación en el uso de los refugios de montaña, originalmente construidos para resguardar a los excursionistas, debido al aumento del turismo y a la popularización de los deportes de nieve y de aventura. Los refugios estudiados se pueden agrupar en tres tipológicas diferentes: refugios guardados, refugios albergue y refugios asociados a pistas de esquí, cada una de las cuales presenta una realidad y unas problemáticas diferentes. Mediante una metodología propia, se pretende hacer un análisis y una diagnosis.
Resumen: The mountain hutts are in zones of natural interest, often protected. That's the case of the ten shelters of the Parc Natural de l'Alt Pirineu. In the last years a diversification has been observed in the use of the mountain hutts, originally constructed to give shelter to the hikers, due to the increase of the.
Resumen: Nota: Aquest document conté originàriament altre material i/o programari només consultable a la Biblioteca de Ciència i Tecnologia.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Ciències Ambientals [2501915]
Colección: Facultat de Ciències. Projectes i treballs de final de carrera. Ciències ambientals
Documento: Treball final de grau
Materia: Refugis de muntanya ; Parc Natural de l'Alt Pirineu (Catalunya)



30 p, 187.5 KB

15 p, 227.8 KB

153 p, 7.9 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias > Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA)
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Ciencias. TFM

 Registro creado el 2009-07-15, última modificación el 2025-12-18



   Favorit i Compartir