Google Scholar: citations
La Tutoría entre iguales y la orientación universitaria : una experiencia de formación académica y profesional
Álvarez-Pérez, Pedro Ricardo (Universidad de La Laguna. Facultad de Educación)
González Afonso, Miriam Catalina (Universidad de La Laguna. Facultad de Educación)

Date: 2005
Abstract: La tutoria d'iguals (peer tutoring) en l'ensenyament universitari constitueix en l'actualitat una estratègia important d'orientació amb la qual es pretén facilitar els processos d'adaptació i promoció del alumnat de nou ingrés. Una de les condicions bàsiques per desenvolupar aquesta estratègia és la formació d'aquells estudiants dels últims cursos (companys tutors) que assessoraran els estudiants novells. En relació amb els processos de formació, tant teòrica com pràctica, dels companys tutors, es porta a terme una anàlisi de les concepcions i de les expectatives de l'alumnat en procés de formació respecte al seu rol orientador i es realitza una avaluació del programa de formació del company tutor.
Abstract: Nowadays peer tutoring is an important strategy in university guidance aimed to facilitate the adaptation and promotion processes of first year students. One basic precondition for the development of this strategy is the training of students in the last two years of their university studies that will advise novel students as fellow tutors. In this article we analize the conceptions and expectations about their guidance role of students in the training process, in their theoretical and practical facets, and we present a first evaluation of the Training Program of fellow tutors.
Abstract: La tutoría de iguales (peer tutoring) en la enseñanza universitaria constituye en la actualidad una importante estrategia de orientación con la que se pretende facilitar los procesos de adaptación y promoción del alumnado de nuevo ingreso. Una de las condiciones básicas para el desarrollo de dicha estrategia es la formación de aquellos estudiantes de últimos cursos (compañeros tutores) que asesorarán a los estudiantes noveles. En relación con los procesos de formación, tanto teórica como práctica, de los compañeros tutores, se lleva a cabo un análisis de las concepciones y expectativas del alumnado en proceso de formación respec to a su rol orientador y se realiza una evaluación del programa de formación del compañero tutor.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Orientació universitària ; Tutoria d'iguals ; Formació acadèmica i professional ; Company tutor universitari ; University guidance ; Peer tutoring ; Professional and academic training ; University student tutor ; Orientación universitaria ; Tutoría de iguales ; Formación académica y profesional ; Compañero tutor universitario
Published in: Educar, N. 36 (2005) p. 107-128, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/48984
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v36-alvarez-gonzalez
DOI: 10.5565/rev/educar.200


22 p, 676.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-30, last modified 2023-10-30



   Favorit i Compartir