Google Scholar: citas
El nou paradigma docent i la problemàtica de la implantació a les escoles d'empresarials d'acord amb el Pla Bolonya : els estudis a les empreses, cobreixen les expectatives dels empresaris?
Rodríguez Ávila, Núria
Monllau Jaques, Teresa

Título variante: The new teaching paradigm and the problem of introducing the Bolonia Plan in bussiness schools
Fecha: 2010
Resumen: El projecte Tunning sobre educació superior a Europa centra les seves accions, entre d'altres, a definir competències genèriques (instrumentals, interpersonals i sistèmiques) i competències específiques (saber concret d'un àmbit acadèmic). Les ciències socials es plantegen el repte d'adaptar aquest procés a unes certes mancances, perquè el servei que presta al mercat de treball no és tangible i està fet a mida. L'objectiu que persegueix és identificar les competències que, segons els docents, els empresaris i altres agents socials, han d'haver assolit els alumnes. Per realitzar el treball de camp, hem pres com a referència els professors i els empresaris relacionats amb la diplomatura de Ciències Empresarials de la Universitat Pompeu Fabra durant el curs 2005-2006.
Resumen: The Tunning project on higher education focuses, among other issues, on the definition of generic (instrumental, interpersonal, and systemic) as well as specific competences. Social sciences face the challenge of adapting this process to the existence of some shortcomings in their usefulness for labour markets. The aim of the project is to identify competences that students should achieve, according to teachers, employers, and other social agents. The field work presented in this article focuses on teachers and employers related to the studies of Bussiness Sciences of the Universitat Pompeu Fabra during the academic year 2005-2006.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Sociologia de les professions ; Escoles d'empresarials ; Economistes ; Professions socials ; Sociology of the professions ; Business schools ; Economists ; Social professions
Publicado en: Papers : revista de sociologia, Vol. 95, Núm. 1 ( 2010) , p. 213-226, ISSN 2013-9004

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Papers/article/view/183748
Adreça original: https://papers.uab.cat/article/view/v95-n1-rodriguez-monllau
DOI: 10.5565/rev/papers/v95n1.679


14 p, 582.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Papers
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2010-04-08, última modificación el 2022-02-13



   Favorit i Compartir