Google Scholar: citas
Antecedents educativo-familiars del comportament prosocial en nens de 13/14 anys
Roche Olivar, Robert

Fecha: 1985
Resumen: Entre les dimensions del comportament humà que possibiliten i afavoreixen la convivència social lliure i justa davant de l'escalada de violència, una de les que esta copsant cada vegada més interès és la del comportament pro-social o altruista. Des de la perspectiva de l'educador o del professional de la salut mental una qüestió d'interdès seria la de conèixer quins poden ser els requisits conductuals de l'esmentat comportament i, sobretot, si pot ser après o entrenat i, en aquest cas, els patrons educatius idonis. Per respondre a aquestes qüestions, aquest article presenta un primer treball de camp que tracta de verificar les possibles diferències conductuals i els antecedents educatiu-familiars entre 87 nens molt pro-socials (MPS) i 87 nens poc pro-socials (PPS) extrets d'una mostra total de 519 individus de 8è d'EGB. Les hipòtesis presentades sorgeixen d'anteriors revisions (ROCHE 1982 i 1985) de variables del comportament pro-social. Els resultats permeten, en general, confirmar determinades directrius proposades per a un Perfil Educatiu per a la Pro-socialitat (P. E. P. ).
Resumen: The pro-social behavior or altruism is of increasing interest to researchers in social and developmental psychology as one of the aspects of human behavior that facilitates social harmony in coping with the escalation of violence. An interesting aspect from the point of view of the professional in mental healt of education is to know what the prerequisites of pro-social behavior would be and specially the possibility of learning and training such behavior. This paper want to contribute in answering these questions by presenting a fieldwork that tries to verify the possible differences between the behavior and family-educative antecedents of 87 children of high pro-social level and 87 children of low pro-social level. The subjects were extracted from a sample of 519 children aged 13/14 years. The hypotheses arise from the author's former reviews on factors in prosocial behavior. The results allow us to confirm, in general, a set of suggestions for a Pro-social Educative Profile.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Publicado en: Quaderns de psicologia, Vol. 9, Núm. 2 (1985) , p. 69-94, ISSN 2014-4520

Adreça original: https://www.quadernsdepsicologia.cat/article/view/586
Adreça alternativa: https://www.quadernsdepsicologia.cat/article/view/v9-n2-roche
DOI: 10.5565/rev/qpsicologia.586


26 p, 811.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Cuadernos de psicología
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2010-04-28, última modificación el 2020-11-24



   Favorit i Compartir