Google Scholar: cites
Diferències individuals i aprenentatge en el comportament agresiu observat en rates que han viscut en petites colònies mixtes
Martí Carbonell, Sunsi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)

Data: 1984
Resum: En el presente trabajo se analiza la posible relación que podría existir entre las medidas del Campo abierto (deambulación y defecación) y la conducta agresiva, en ratas de laboratorio. Se ha considerado también la influencia del aprendizaje en esta relación. La formación de colonias mixtas no se mostró eficaz para potenciar el comportamiento agresivo de los animales residentes que se enfrentan a una rata intrusa. En los sujetos no expuestos a un condicionamiento al ataque, las variables de clasificación deambulación y defecación no resultaron suficientemente importantes para determinar o influir el nivel de agresión. Sin embargo, la tendencia que se observó es que las ratas con altas puntuaciones en deambulación eran más agresivas que las que tenian puntuaciones bajas y que las que tenían puntuaciones bajas en defecación lo eran más que las que las tenían altas. Entre los sujetos expuestos al condicionamiento al ataque se observó que las ratas con puntuaciones altas de deambulación y defecación eran las más agresivas. Eran éstas, pues, las que aprendían con mayor facilidad.
Resum: En el present treball s'analitza la possible relació que hi podria haver entre les mesures del Camp-obert (deambulació i defecació) i la conducta agressiva de les rates de laboratori. S'ha considerat també la influencia del aprenentatge en aquesta relació. La formació de colonies mixtes no s'ha mostrat eficac per a potenciar el comportament agressiu dels animals residents enfront d'un intrús. En els SS que no havien estat sotmesos a un condicionament a l'atac, les variables de classificació, deambulació i defecació no resultaren suficientment importants per a determinar o influir el nivell d'agressió. Tanmateix, la tendencia que s'observa és que les rates amb puntuacions altes de deambulació eren més agressives que les baixes, i que les que tenien puntuacions baixes de defecació ho eren més que les altes. En els SS sotmesos al condicionament a l'atac s'observà que els que tenien les característiques de deambulació alta i defecació alta eren els més agressius. Aquests són, doncs, els que van aprendre mes fàcilment.
Resum: An experiment was performed to determine the relationship between open field measures (ambulation and defecation) and aggressive behavior in laboratory rats. Learning influences over this relation were considered. Colony-maintained laboratory procedure was not effective to increase the aggresive behavior of animals when un intruder rat was placed into the colony. In the subjects not exposed to prior attack conditioning the classification variables ambulation and defecation were not enough important to determine or influence the aggression level. Nevertheless, the observed tendency was that the rats with high ambulatory scores were more aggressive than the low ones, and the rats with low defecation scores were more aggressive than the high ones. In the subjects exposed to prior attack conditioning the Subjects with high ambulation and high defecation scores were the more aggressive. Then, these Subjects learned more quickly than the low ambulation and defecation ones.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Quaderns de psicologia, Vol. 8, Núm. 1 (1984) , p. 53-76, ISSN 2014-4520

Adreça original: https://www.quadernsdepsicologia.cat/article/view/v8-n1-marti
DOI: 10.5565/rev/qpsicologia.539


24 p, 892.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Quaderns de psicologia
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2010-05-05, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir