Construcción de una herramienta observacional para evaluar las conductas prosociales en las clases de educación física
Hernández Mendo, Antonio (Universidad de Málaga)
Díaz Martínez, Francisco (Universidad de Málaga)
Morales Sánchez, Verónica (Universidad de Málaga)

Títol variant: The construction of an observational tool to evaluate pro-social behaviours in physical education classes
Data: 2010
Resum: This study describes the construction and validation of an original, "ad hoc" taxonomic system that allows the pro-social behav io u rs produced during compulsory secon dary sch ool physical education classes to be observed. Such behaviours are related to the development of positive values. Technically, the tool combines field format systems and E/ME category systems, which have been developed from a deductive perspective under the theoretical framework of Kohlberg's development of moral reasoning. The tool's optimisation process includes monitoring and analysing the quality of the data and focuses on consensus-based concordance and the analysis of the generalisabil ity theory, which yielded good results.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Comportament pro-social ; Observació ; Educació física ; Pro-social behaviour ; Observation ; Physical education
Publicat a: Revista de psicología del deporte, Vol. 19, Núm. 2 (2010) , p. 305-318, ISSN 1988-5636



14 p, 406.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Revista de psicología del deporte
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2010-09-21, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir