Disseny d’activitats d’auto-aprenentatge motivacionals per a l’increment del rendiment acadèmic i la convergència amb l’espai europeu d’educació superior
Gomà Freixanet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Albiol i Matamoros, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Grande Pérez, Imma
Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Puntí i Vidal, Joaquim

Fecha: 2006
Resumen: Aquest projecte sorgeix arrel de la necessitat d’incrementar el rendiment acadèmic dels estudiants i d’implementar les noves directrius de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) en una assignatura troncal de 1r. cicle de la Llicenciatura de Psicologia, Psicologia de la Personalitat. El projecte s’ha dividit en dues grans fases: la primera fase del projecte s’ha dut a terme durant el curs 2005-06 i presenta una proposta de reestructuració tant del mètode i materials docents com del procés d'ensenyament-aprenentatge, en funció de les directrius de l'European Credit Transfer System (ECTS). La segona fase està prevista per al curs 2006-07 i consistirà en aplicar i comprovar l’efectivitat dels nous recursos docents proposats. Tot el procés de disseny d’innovació docent està orientat a incrementar tant la motivació com el rendiment acadèmic dels estudiants i ha estat consensuat entre els diferents professors de l’assignatura, en base a la Declaració de Bolonya (1999) i al projecte Tuning (2000) de formació per competències. El resultat final de la suma dels diferents materials dissenyats ha estat el disseny del PORTAFOLIO de l’estudiant i la creació d’un BANC DIGITAL D’ÍTEMS d’autoavaluació disponible per internet a través del programa d’e. learning MOODLE, que s’integraran a partir de la segona fase del projecte al curs 2006-07. Tanmateix, les noves eines docents han implicat l’adaptació i diversificació de l’avaluació dels aprenentatges amb estratègies alternatives al tradicional examen final per tal de poder valorar adequadament les competències relacionades, no només amb el saber, sinó també amb el saber fer i el saber estar.
Resumen: Les conclusions derivades d’aquest projecte accentuen la necessitat d’obtenir recursos extra, tant econòmics com de personal, per poder aplicar les noves directrius dels ECTS, alhora que demanen al professorat universitari un esforç inicial d’adaptació a les reestructuracions docents de l’EEES i als canvis socials i laborals del s. XXI.
Derechos: Tots els drets reservats
Lengua: Català.
Documento: conferenceObject ; recerca
Materia: ECTS ; Banc d’ítems ; Portafolio
Publicado en: Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006



8 p, 63.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Contribuciones a jornadas y congresos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribuciones a jornadas y congresos > Ponencias y comunicaciones

 Registro creado el 2011-01-20, última modificación el 2019-03-25



   Favorit i Compartir