De la teoria a la pràctica : el portafoli docent
Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació)
Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals)
Taboada González, Manuel (Escola Universitària d'Informàtica Tomàs Cerdà. Departament d'Economia de l'Empresa)

Fecha: 2007
Resumen: El portafoli docent (PD) és un document en què el professor presenta un resum de la seva trajectòria docent i dels resultats d'aprenentatge dels estudiants i té diferents utilitats: acredita el desenvolupament docent del professor en els processos de selecció de personal o bé en els concursos de mèrits docents i és una potent eina de reflexió per al professor, ja que l'obliga a trobar resposta a un seguit de preguntes essencials: -Quina és la meva concepció de docència? -S'ajusta la meva activitat docent a aquesta concepció? -Com puc demostrar-ho? -Què puc fer per millorar? És probable que el PD s'utilitzi com a eina acreditativa en el nostre país els propers anys, una pràctica que fa temps que s'aplica en països anglosaxons. No obstant això, el més interessant del procés d'elaboració d'un PD, i el que el converteix en molt més que un simple curriculum vitae, és probablement el seu potencial com a eina de reflexió. La redacció del PD ens obliga a reflexionar amb honestedat sobre la nostra activitat diària, ens força a descobrir la nostra filosofia docent, ens permet avaluar el nostre progrés com a professors i ens porta a cercar vies de millora que no només beneficiaran els nostres estudiants, sinó que ens faran millors docents i, per què no, millors persones. Hi ha moltes maneres d'encarar l'elaboració d'un PD i la tria d'un índex o un altre respon en gran mesura a consideracions pràctiques o de preferència personal. L'experiència compartida ens mostra que un cop encetada aquesta via, ja no hi ha marxa enrere. El PD es converteix en una eina viva, que anirà evolucionant amb nosaltres i que ens acompanyarà i ens ajudarà en el nostre procés de creixement com a docents.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Comunicació de congrés ; recerca
Materia: Portafoli docent ; Carpeta docent ; Docència ; Avaluació ; Evidències
Publicado en: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



8 p, 68.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Contribuciones a jornadas y congresos > Ponencias y comunicaciones > Ponencias y comunicaciones de la UAB
Contribuciones a jornadas y congresos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Registro creado el 2011-01-31, última modificación el 2022-11-17



   Favorit i Compartir