Why do educated mothers matter? A model of parental help
Canova, Luciano (Enrico Mattei School)
Vaglio, Alessandro (Università degli studi di Bergamo)
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)

Publicación: Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010
Descripción: 32 p.
Resumen: The paper investigates the role of mothers in affecting childrens' performance at school. It develops a theoretical model in which household is treated as an individual, whose utility depends on the performance at school of the student and on consumption. The model focuses on the possibilities through which mother's help may affect pupil's performance in terms of time devoted to supervision and spillover effects. Empirical evidence, using Italian PISA 2006, shows that highly educated mothers have a positive impact on students' score only when they are highly qualified in the job market.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la xarxa i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Lengua: Anglès.
Colección: Documents de treball de la Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Colección: XREAP ; 2010-17
Documento: workingPaper
Materia: Education ; PISA ; Quantile regressions ; Parental help ; Mothers ; School involvement ; Educational equalization ; Educational sociology ; Mares ; Participació educativa ; Igualtat d'oportunitats educatives ; Sociologia de l'educació

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/97352


32 p, 300.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Working papers

 Registro creado el 2011-02-18, última modificación el 2019-07-20



   Favorit i Compartir