Additional title: |
Reptes i alternatives de la gestió del coneixement (GC) com a proposta per a la col·laboració en organitzacions intel·ligents |
Additional title: |
Challenges and alternatives of the knowledge management (KM) like proposal for the collaboration in intelligent organizations |
Date: |
2011 |
Abstract: |
En este trabajo se pretende reflexionar sobre algunos retos y alternativas que hay que tener en cuenta a la hora de aplicar modelos de gerencia del conocimiento (GC) en organizaciones educativas. Por ello, se presentan la definición de GC, la categorización de los modelos para la GC y tres retos que cabe considerar para establecer estas prácticas en la organización educativa. El primer reto se refiere a cómo empezar a transformarse en organización inteligente; el segundo reto, que tiene al primero como sustento, se refiere a cómo generar capacidades para la sustentabilidad de proyectos de GC, y finalmente, el tercer reto describe dos dispositivos para la colaboración, como lo son la ecología del conocimiento y las comunidades de práctica. |
Abstract: |
En aquest treball es pretén reflexionar sobre alguns reptes i algunes alternatives que s'han de tenir en compte a l'hora d'aplicar models de gerència del coneixement (GC) en organitzacions educatives. Per això, s'hi presenten la definició de GC, la categorització dels models per a la GC i tres reptes que s'han de considerar a l'hora d'establir aquestes pràctiques en l'organització educativa. El primer repte es refereix a com començar a transformar-se en organització intel·ligent; el segon repte, que té al primer com a base, es refereix a com generar capacitats per a la sustentabilitat de projectes de GC, i finalment, el tercer repte descriu dos dispositius per a la col·laboració com ho són l'ecologia del coneixement i les comunitats de pràctica. |
Abstract: |
In this work it is tried to reflect on some challenges and alternatives to consider at the time of applying models of knowledge management (KM) in educative organizations. For that reason, one appears in this work, definition of KM, categorization of the models for the KM and three challenges to consider at the time of stablishing these practices in the educative organization, first challenge one talks about how beginning to transform itself into intelligent organization, the second challenge, that it has to first as sustenance how to generate competitions for the sustainable KM projects and finally, the third challenge describes two devices for the collaboration as it is it the ecology of the knowledge and the communities of practice. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Gerencia del conocimiento ;
Organización inteligente ;
Ecología del conocimiento ;
Comunidades de práctica ;
Gerència del coneixement ;
Organització intel·ligent ;
Ecologia del coneixement ;
Comunitats de pràctica ;
Knowledge management ;
Intelligence organizations ;
Knowledge ecology ;
Communities of practices |
Published in: |
Educar, Vol. 47, Núm. 1 (2011) , p. 121-138, ISSN 2014-8801 |