Synopsis of the current situation of comparative humanities in the U.S. and Europe
Tötösy de Zepetnek, Steven (University of Halle-Wittenberg & Purdue University PressStony)
Vasvári, Louise O. (Stony Brook University & New York University)

Títol variant: Sinopsis de la situación actual de las humanidades comparadas en los Estados Unidos y Europa
Títol variant: Sinopsi de la situació actual de les humanitats comparades als Estats Units i a Europa
Títol variant: Aebko eta europako gizarte zientzia konparatuen Egungo egoeraren sinopsia
Data: 2011
Resum: This article is a description of the situation of comparative humanities in the Western hemisphere with attention to the discipline of comparative literature and the fields of world literature, cultural studies, and comparative cultural studies. With brief discussions of the said fields, the authors propose that to make the study of literature and culture as a socially relevant activity of scholarship today humanities scholars must turn to contextual and evidencebased work parallel with attention to and responsibility with regard to humanities graduates' employment. This does not mean that the traditional study of literature including close-text study would be relegated to lesser value; rather, the objective ought to be to perform both and in a parallel fashion. Their final analysis is that comparative cultural studies as based on tenets of the comparative approach and thought in comparative literature, world literature, and cultural studies practiced in interdisciplinarity, and employing the advantages of new media technology could achieve a global presence and social relevance of which comparative humanities would prove a relevant component.
Resum: Este artículo describe la situación de las humanidades comparadas en el ámbito occidental, prestando una atención especial a la disciplina de la literatura comparada y las áreas de literatura del mundo, estudios culturales, y estudios culturales comparados. Con una breve exposición del estado de la cuestión en dichas áreas los autores proponen que para convertir el estudio de la literatura y la cultura en una actividad socialmente relevante de la academia hoy en día, los investigadores deben volcarse al estudio contextual y basado en evidencias, prestando atención a, y asumiendo la responsabilidad de las posibilidades de empleo de los graduados en humanidades. Esto no implica que el estudio tradicional de la literatura que incluye la lectura atenta del texto deba ser relevado a un lugar menor; por el contrario, el objetivo debería ser llevar adelante ambos de manera paralela. Su propuesta final consiste en sugerir que los estudios culturales comparados, basados en los principios del enfoque y pensamiento comparativo de la literatura comparada, la literatura universal y los estudios culturales practicados en interdisciplinariedad, empleando además las ventajas de las nuevas tecnologías de comunicación, podrían alcanzar una presencia global y una relevancia social con las que las humanidades podrían demostrar su relevancia.
Resum: El present article és una descripció de la situació de les Humanitats comparades al món occidental amb especial atenció a la disciplina de la literatura comparada I els camps de la literatura universal, els estudis culturals i els estudis culturals comparats. Mitjançant una breu discussió dels camps mencionats, els autors proposen que per realitzar l'estudi de la literatura i la cultura com una activitat social rellevant digna d'estudi, avui dia els acadèmics de les Humanitats s'han de centrar en el treball contextualitzat i basat en les proves i paral·lelament han de fer atenció a la responsabilitat derivada del lloc de treball dels graduats en Humanitats. Això no vol dir que l'estudi tradicional de la literatura, que inclou un estudi exhaustiu del text en qüestió s'hagi de relegar a una posició inferior, si no més aviat fer que l'objectiu sigui dur a terme tots dos mètodes de forma paral·lela. La seva anàlisi final és que els estudis culturals comparats es basen en principis de l'enfocament comparatiu i s'ideen dins la literatura comparada, la literatura universal i els estudis culturals que practiquen la interdisciplinarietat. Tot utilitzant els avantatges de les noves tecnologies de la informació, aquests estudis podrien aconseguir una presencia global i una rellevància social de la qual les Humanitats comparades demostrarien ser-ne un component clau.
Resum: Artikulu hau mendebaldeko hemisferioan gizarte zientzia konparatuen egoeraren deskribapena da. Horretarako, arreta literatura konparatua diziplinan eta munduko literatura, ikasketa kulturalak eta ikasketa kultural konparatuen alorretan jarriko du. Aipatutako arloetako eztabaida laburren bitartez, autoreek literaturaren eta kulturaren ikerketa sozialki adierazgarria den ekintza bilakatzea proposatuko dute. Egungo ikerle lanean gizarte zientzietako azterlariek testuinguruan eta ebidentzietan oinarritutako lanera jo behar dute, gizarte zientzietako graduatuak lan-merkaturatzeko arreta eta erantzukizuna albo batera utzi gabe. Horrek ez du esan nahi literatura ikerketa tradizionalari (testuaren irakurketa zehatzari bezala) balio gutxiago emango zaionik. Helburua biak maila berean jorratzea izango da. Autoreen azken analisia ikasketa kultural konparatuak hurbilketa konparatzaileen printzipioetan, eta diziplina-artekotasunarekin landutako literatura konparatuan, munduko literaturan eta ikasketa kulturaletan oinarritu beharko lukeela da. Ondorioz, diziplina horrek media berrien teknologien abantailak erabiltzearekin presentzia globala eta gizarte eragina lor lezake.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i l'institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Estudis de cultura comparativa ; Literatura comparativa ; Interdisciplinaritat ; Comparativa humanitats ; Literatura mundial ; Estudis culturals ; Comparative Cultural Studies ; Comparative Literature ; Interdisciplinarity ; Comparative Humanities ; World Literature ; Cultural Studies ; Estudios culturales comparados ; Literatura comparada ; Interdisciplinariedad ; Humanidades comparadas ; Literatura del mundo ; Estudios culturales ; Ikasketa Kultural Konparatuak ; Literatura Konparatua ; Diziplina-artekotasuna ; Gizarte Zientzia Konparatuak ; Munduko Literatura ; Ikasketa Kulturalak
Publicat a: 452º F, Núm. 5 (2011) , p. 13-31, ISSN 2013-3294

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/452F/article/view/249903
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/452F/article/view/244948
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/452F/article/view/249906
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/452F/article/view/249905


English
19 p, 846.6 KB

Español
19 p, 953.5 KB

Català
19 p, 990.7 KB

Euskara
19 p, 974.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2011-09-02, darrera modificació el 2022-02-11



   Favorit i Compartir