Articles

Articles 71 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
1.
16 p, 185.9 KB Les vicissituds del consum ecològic : fragmentació, risc, i nous valors / Barbeta Viñas, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
En aquest treball es proposa una anàlisi de les noves tendències al consum, posant una atenció especial al consum ecològic com una de les seves concrecions. Inscrites dins del context postfordista, es vinculen algunes d'aquestes noves tendències amb la tesi del nou model de consumidor. [...]
In this paper a theoretical analysis of emerging trends in consumption is proposed, paying special attention to ecological consumption as one of its concretions. Inscribed within the post-Fordist context, some of these new trends are linked to the thesis of the new consumer model. [...]

2016 - 10.2436/20.3005.01.71
Revista catalana de sociologia, Vol. 31 Núm. 1 (2016) , p. 51-66  
2.
6 p, 191.7 KB Construïm Europa des del món local, amb una mirada jove / Diaz Romero, Pilar (Barcelona (Catalunya : Província). Diputació Provincial)
Aquest article exposa els resultats obtinguts en un estudi, que la Diputació de Barcelona ha dut a terme, per conèixer la percepció de la ciutadania de la província de Barcelona envers la Unió Europea i el seu futur, posant especial èmfasi en el públic jove. [...]
This article presents the results obtained in a study carried out by the Barcelona Provincial Council to find out the perception of the citizens of the province of Barcelona towards the European Union and its future, placing special emphasis on the young public. [...]
Este artículo expone los resultados obtenidos en un estudio, que la Diputación de Barcelona ha llevado a cabo, para conocer la percepción de la ciudadanía de la provincia de Barcelona hacia la Unión Europea y su futuro, poniendo especial énfasis en el público joven. [...]

2023 - 10.5565/rev/quadernsiee.51
Quaderns IEE, Vol. 2 Núm. 1 (2023) , p. 126-131 (Notes)  
3.
33 p, 377.1 KB La Nacionalidad por inversión en la Unión Europea : especial referencia a los pasaportes dorados de Bulgaria / Navarro Martínez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Durante los últimos años, la Unión Europea se ha pronunciado en contra de los programas de nacionalidad por inversión o "pasaportes dorados", los cuales han sido utilizados por algunos Estados miembros para atraer capital extranjero. [...]
Durant els últims anys, la Unió Europea s'ha pronunciat en contra dels programes de nacionalitat per inversió o "passaports daurats", els quals han sigut utilitzats per alguns Estats membres per atraure capital estranger. [...]
Over the last years, the European Union has rejected the legality of the citizenship by investment schemes, also known as "golden passports", which have been used by some Member states in order to attract foreign capital. [...]

2023 - 10.5565/rev/quadernsiee.44
Quaderns IEE, Vol. 2 Núm. 1 (2023) , p. 93-125 (Estudis)  
4.
8 p, 204.1 KB La Conferencia sobre el Futuro de Europa / González Mellizo, Juan (Comissió Europea)
La Conferencia sobre el Futuro de Europa es un foro de debate y reflexión, lanzado en mayo de 2021, donde la ciudadanía europea y la sociedad civil organizada están aportado ideas y opiniones sobre el porvenir institucional de la Unión Europea (UE). [...]
La Conferència sobre el Futur d'Europa és un fòrum de debat i reflexió, llançat el maig del 2021, on la ciutadania europea i la societat civil organitzada estan aportant idees i opinions sobre el futur institucional de la Unió Europea (UE). [...]
The Conference on the Future of Europe is a forum for debate and reflection, launched in May 2021, where European citizens and organized civil society are contributing ideas and opinions on the institutional future of the European Union (EU). [...]

2022 - 10.5565/rev/quadernsiee.16
Quaderns IEE, Vol. 1 Núm. 1 (2022) , p. 191-198 (Notes d'actualitat)  
5.
20 p, 293.9 KB Read the world to write the future : An interview with professors E Wayne Ross and Xosé Manuel Souto, experts in critical social studies / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja)
E Wayne Ross is professor at the University of British Columbia (Canada). He is interested in the influence of social and institutional contexts on teachers' practice as well as the role of curriculum and teaching in building a democratic society in the face of antidemocratic impulses of greed, individualism, and intolerance. [...]
E Wayne Ross és professor de la University of British Columbia (Canadà). Està interessat en la influència dels contextos socials i institucionals en la pràctica dels docents, així com en el paper de el pla d'estudis i l'ensenyament en la construcció d'una societat democràtica enfront dels impulsos antidemocràtics de la cobdícia, l'individualisme i la intolerància. [...]
E Wayne Ross es profesor de la University of British Columbia (Canadá). Está interesado en la influencia de los contextos sociales e institucionales en la práctica de los docentes, así como en el papel del plan de estudios y la enseñanza en la construcción de una sociedad democrática frente a los impulsos antidemocráticos de la codicia, el individualismo y la intolerancia. [...]
E Wayne Ross est professeur à l'Université de la Colombie-Britannique (Canada). Il s'intéresse à l'influence des contextes sociaux et institutionnels dans la pratique des enseignants, ainsi qu'au rôle du curriculum et de l'enseignement dans la construction d'une société démocratique face aux pulsions antidémocratiques de la cupidité, de l'individualisme. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.974
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e974 (Interviews)  
6.
25 p, 333.0 KB Nota de l'editor : Llegir el món per escriure el futur: educació crítica per enfrontar els problemes contemporanis / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja)
La didàctica de les ciències socials i la didàctica de la llengua i la literatura estan unides per un fort vincle que es remunta a l'origen d'ambdues àrees. El desenvolupament del pensament crític i de la literacitat crítica ha estat -i segueix sent- un dels elements centrals de les seves línies de recerca. [...]
Social sciences education and language and literature education are bonded by a strong link that goes back to the origins of both areas. The development of critical thinking and critical literacy has been -and continues to be- one of the key elements of these research lines. [...]
La didáctica de las ciencias sociales y la didáctica de la lengua y la literatura están unidas por un fuerte vínculo que se remonta al origen de ambas áreas. El desarrollo del pensamiento crítico y de la literacidad crítica ha sido -y sigue siendo- uno de los elementos centrales de sus líneas de investigación. [...]
La didactique des sciences sociales et la didactique du langage et de la littérature sont liées par un lien fort qui remonte aux origines des deux domaines. Le développement de la pensée critique et de la littératie critique a été - et continue d'être - l'un des éléments centraux de ses axes de recherche. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.982
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e982 (Editors' Note)  
7.
1 p, 137.7 KB Construcción colectiva, ruptura y desobediencia
2019
Soberanía alimentaria, biodiversidad y culturas, Núm. 34 (primavera 2019) , p. 4-5  
8.
16 p, 11.8 MB Identidad colectiva y ciudadanía supranacional / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Parella Rubio, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona)
2003
Papeles de economía española, Núm. 98 (2003) , p. 166-181  
9.
28 p, 1.1 MB Territorio y redes alimentarias alternativas : experiencias en la ciudad de Sevilla / González-Romero, Gema (Universidad de Sevilla) ; Cánovas-García, Fulgencio (Universidad de Sevilla)
Las redes alimentarias alternativas son un fenómeno de marcado carácter urbano con una expansión significativa durante las primeras décadas del siglo XXI. Se vinculan a movimientos ciudadanos en respuesta a los impactos socioeconómicos, ambientales y territoriales de un régimen alimentario globalizado y financiarizado, así como a la creciente preocupación por la seguridad y la calidad alimentarias. [...]
Les xarxes alimentàries alternatives són un fenomen de marcat caràcter urbà i amb una expansió significativa durant les primeres dècades de segle XXI. Es vinculen amb moviments ciutadans en resposta als impactes socioeconòmics, ambientals i territorials d'un règim alimentari globalitzat i financiaritzat, així com a la creixent preocupació per la seguretat i la qualitat alimentàries. [...]
Alternative food networks are a phenomenon of a markedly urban nature and with a major expansion during the first decades of the 21st century. They link with citizen movements in response to the socio-economic, environmental and territorial impacts of a globalized and financialized food system, as well as the growing concern for food safety and quality. [...]
Les réseaux alimentaires alternatifs sont un phénomène à caractère urbain marqué et en forte expansion au cours des premières décennies du XXIe siècle. Ils se lient aux mouvements citoyens en réponse aux impacts socio-économiques, environnementaux et territoriaux d'une alimentation mondialisée et financiarisée, ainsi qu'au souci croissant de sécurité et de qualité des aliments. [...]

2021 - 10.5565/rev/dag.660
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 67 Núm. 3 (2021) , p. 389-415 (Articles)  
10.
17 p, 182.8 KB Global and Development Education and Global Skills / Bourn, Douglas (University College London. Institute of Education)
Development education has its roots in Europe in response to decolonisation and the need for public support and engagement in international development. From these roots, it grew as a field of educational practice to encompass themes of global citizenship, postcolonialism and critical pedagogy. [...]
La educación para el desarrollo tiene sus raíces en Europa en respuesta a la descolonización y la necesidad de apoyo público y participación en el desarrollo internacional. A partir de estas raíces, creció como un campo de práctica educativa para incorporar temas de ciudadanía global, poscolonialismo y pedagogía crítica. [...]
L'educació per al desenvolupament té les arrels a Europa en resposta a la descolonització i a la necessitat de suport públic i compromís en el desenvolupament internacional. A partir d'aquestes arrels, va créixer com a camp de pràctiques educatives per aportar temes de ciutadania global, postcolonialisme i pedagogia crítica. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1143
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 279-295 (Monográfico)  

Articles : 71 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.