Articles

Articles 81 registres trobats  inicianterior71 - 80següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
71.
16 p, 307.2 KB The Absence of creative women as judges in advertising awards : a case study of El Sol (1998-2008) / Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Alegre Rodríguez, Isam (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pueyo Ayhan, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona)
This study examines the issue of the absence of women in advertising creative jobs by observing their presence as members of the juries of the El Sol Iberoamerican Festival of Advertising Communication. [...]
Aquest estudi tracta l'absència de dones treballant com a creatives publicitàries observant la seva presència com a membres del jurat de El Sol: Festival Iberoamericano de la Comunicación Publicitaria. [...]

2012
Trípodos, Núm. 31 (2012) , p. 143-157  
72.
18 p, 991.2 KB Medir la creatividad en diseño gráfico / Ayala Pérez, José Luis (Universidad de Puerto Rico)
En esta investigación se construye un marco conceptual donde se integra la creatividad y el diseño gráfico. Se introduce el modelo tridimensional de la creatividad en el diseño gráfico, en el que la creatividad es disertada en tres dimensiones, novedad, comunicación y estético. [...]
This research develops a conceptual framework, which integrates creativity and graphic design. This research introduces a three-dimensional model of creativity in graphic design that splits creativity in three dimensions, innovation, communication and aesthetics. [...]

2013 - 10.5565/rev/grafica.6
Grafica, Vol. 1, Núm. 1 (2013) , p. 23-39  
73.
28 p, 134.1 KB Las metodologías utilizadas en las investigaciones de creatividad publicitaria (1965-2007) / Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Mensa Torras, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Esta investigación estudia los artículos sobre creatividad publicados en los journals anglosajones sobre publicidad durante el período 1965-2007. Se examinan 36 artículos utilizando el análisis de contenido para diagnosticar la contribución de la creatividad al campo de la publicidad. [...]
This research studies the creativity articles published in the advertising Anglo-Saxon journals during the period 1965-2007. In fact, we examine 36 articles with content analysis method because we would like to determinate how creativity is important for academic advertising. [...]

2009
Comunicación y sociedad, Vol. 22, N. 2 (2009) , p. 7-34  
74.
10 p, 72.1 KB Pràctiques lliures en un món privatiu : una anàlisi crítica dels processos creatius en les societats contemporànies / Farré Cobos, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona)
En el presente trabajo de investigación, se plantea el abordaje de la creatividad y de los procesos creativos como un ámbito de estudio relevante para la Psicología Social de corte sociológico. En este sentido, el principal objetivo del trabajo consiste en considerar la creatividad y los procesos creativos como fenómenos sociales. [...]
This work raises the study of creativity and creative processes as a relevant field for the sociological Social Psychology. In this way, the main goal of this work is to consider the creativity and the creative process as social processes. [...]

2007 - 10.5565/rev/athenead/v0n12.435
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Núm. 12 (2007) , p. 387-396  
75.
12 p, 269.0 KB Posibilidades de las tareas de expresión corporal para suscitar emociones en el alumnado / Torrents Martín, Carlota (Universitat de Lleida. Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya) ; Mateu, Mercè (INEFC Barcelona) ; Planas, Antoni (Universitat de Lleida. Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya) ; Dinusôva, Maria (Universitat de Lleida. Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
Recent research has focused on the influence of emotions on sport performance, as well as on the state of wellbeing among those who engage in physical activity. The aim of this study was to analyse the emotional responses of students engaging in expressive movement and creative dance, as well as observe the influence of type of task on these responses. [...]
2011
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 2 ( 2011) , p. 401-412  
76.
15 p, 97.4 KB René Magritte : simbiosi entre art i publicitat / Mensa Torras, Marta
L'article pretén estudiar la influència i la interacció que viu l'art de René Magritte i la publicitat actual. En altres paraules, es vol descobrir si, durant un període de temps, es pot concretar, detectar i quantificar anuncis amb variables d'art magrittià i poder així determinar l'ús de l'art magrittià en la creativitat publicitària. [...]
This article aims to study the influence and interaction between René Magritte's art and present day advertising. The main aim is to discover whether, during a certain period of time, some Magrittian art influences can be detected in advertisements and, therefore, the use of «Magrittian» art can be determined. [...]

2009
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 39 (2009) , p. 35-49  
77.
22 p, 185.1 KB El briefing creativo en las agencias de publicidad : una comparativa de la gestión de información entre España y Portugal / Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Algunos de los elementos fundamentales previos a la generación de ideas creativas de venta en publicidad son las fuentes de información. Éstas permiten la redacción del briefing creativo. Este documento contiene la información estratégica que una agencia de publicidad utiliza como guía para desarrollar la creatividad publicitaria. [...]
Some of the fundamental elements prior to the generation of creative sales ideas in advertising are the sources of information. These make it possible to draw up the creative briefing. This document contains the strategic information that an advertising agency uses as a guideline for developing advertising creativity. [...]

2006
Zer : revista de estudios de comunicación = komunikazio ikasketen aldizkaria, Vol. 11, Núm. 21 (Noviembre 2006) , p. 75-96  
78.
24 p, 753.0 KB Formatos y estilos publicitarios en el prime-time radiofónico español : infrautilización y sequía de ideas / Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
El estudio de la publicidad que aparece en el prime-time radiofónico generalista cobra una especial relevancia en un momento en el que la experimentación con nuevas formas de emisión de los anuncios es una de las principales demandas por las que abogan los diferentes sujetos que intervienen en la actividad publicitaria, especialmente los creativos. [...]
Study of the advertising that appears on general prime-time radio acquires special relevance at a time when experimentation with new forms of advertisement broadcasting is one of the principal demands of the different subjects that intervene in advertising activity, especially the creative subjects. [...]

2007
Zer : revista de estudios de comunicación = komunikazio ikasketen aldizkaria, Vol. 12, Núm. 23 (Noviembre 2007) , p. 219-242  
79.
20 p, 107.1 KB Witold Gombrowicz : la inmadurez, la forma y otras consideraciones / Iriondo Aranguren, Mikel (Universidad del País Vasco)
Gombrowicz, convencido de que la formación que todo sistema educativo y político trata de inculcar en nosotros, representa, a la postre, el síntoma de nuestra eterna inmadurez, apuesta por la no-sumisión y la lucha perpetua contra la forma. [...]
Immaturity and the tensions generated by the warped relationship between the «I» and its surroundings are the main themes running through Gombrowicz's work. His books present the problem of immaturity and youth, the individual's battle against the structures of culture. [...]

2007 - 10.5565/rev/enrahonar.330
Enrahonar, N. 38-39 (2007) p. 69-88 (Articles)  
80.
14 p, 465.0 KB Recuperar la creatividad radiofónica : razones para apostar por la radio de ficción / Rodero Antón, Emma
La radio está atravesando una crisis que se manifiesta especialmente en el abandono de su dimensión creativa. Una de las vías de recuperación de la creatividad, puede ser la nueva tecnología y los géneros radiofónicos de ficción. [...]
Radio is suffering a crisis that is pronounced specially in the abandonment of their creative dimension. One of the ways of recover the creativity can be the new technologies and radiodramas. In this context, the formation of the future professional will be key in the process.

2005
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 32 (2005) p. 133-146  

Articles : 81 registres trobats   inicianterior71 - 80següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.