Articles

Articles 1,569 records found  beginprevious1552 - 1561next  jump to record: Search took 7.32 seconds. 
1552.
16 p, 62.2 KB Recent literary theory and criticism in Spanish Anglistics : some observations on its institutional context and practices / García Landa, José Ángel
This paper addresses the institutional context and academic practices related to the production and use of literary theory and criticism in the Spanish universities, with a special focus on the role of theory in Spanish Anglistics in recent years. [...]
2001
Links & letters, N. 8 (2001) , p. 11-26  
1553.
28 p, 252.4 KB Weighted inequalities and vector-valued Calderón-Zygmund operators on non-homogeneous spaces / García-Cuerva Abengoza, José ; Martell, J. M.
Recently, F. Nazarov, S. Treil and A. Volberg (and independently X. Tolsa) have extended the classical theory of Calderón-Zygmund operators to the context of a "non-homogeneous" space (X, d, µ), where, in particular, the measure µ may be non-doubling. [...]
2000 - 10.5565/PUBLMAT_44200_12
Publicacions matemàtiques, V. 44 N. 2 (2000) , p. 613-640  
1554.
19 p, 170.2 KB Changes in the bacterial communities structure of the rhizosphere of four wild Lupinus species from flowering to fruiting / Lucas García, José Antonio (Universidad San Pablo CEU. Departamento de Biología) ; Probanza Lobo, Agustín (Universidad San Pablo CEU. Departamento de Biología) ; Ramos, B. (Universidad San Pablo CEU. Departamento de Biología) ; Barrientos, M. L. (Universidad San Pablo CEU. Departamento de Biología) ; Gutiérrez Mañero, Francisco Javier. (Universidad San Pablo CEU. Departamento de Biología)
Microbial rhizosphere communities of four different Lupinus species were studied at two plant growth stages in order to determine the dominance of r/K strategists and the pattern of taxa and diversity (Shannon index). [...]
Se estudia la comunidad microbiana rizosférica de cuatro especies de Lupinus en dos momentos de su ciclo biológico, con el objeto de determinar la dominancia de r y K estrategas, el patrón de taxones y la diversidad biológica (índice de Shannon). [...]

2000
Orsis, N. 15 (2000) , p. 7-25  
1555.
16 p, 177.1 KB Dificultades de aprendizaje de los estudiantes universitarios en la teoría del campo magnético y elección de los objetivos de enseñanza / Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco) ; Almudí García, José Manuel (Universidad del País Vasco) ; Zubimendi Herranz, José Luis (Universidad del País Vasco)
El objetivo principal de este trabajo es analizar las ideas que tienen los estudiantes sobre cuál es la naturaleza del campo magnético. Hemos supuesto que el conocimiento significativo de la fuente del campo magnético es un prerrequisito básico para que los estudiantes razonen sobre los fenómenos electromagnéticos. [...]
The aim of this study is to analyse students' ideas about the nature of magnetic field. We have assumed that a significant knowledge of the source of magnetic field is a basic prerequisite when students are to reason about electromagnetic phenomena. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3943
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 1 (2003) , p. 79-94  
1556.
17 p, 134.0 KB La solución de situaciones problemáticas : una estrategia didáctica para la enseñanza de la química / García García, José Joaquín (Universidad de Antioquia. Departamento de Enseñanza de las Ciencias y las Artes)
In this article we first describe a didactic strategy based on the model of troublesome teaching and then analyse the results of its experimental application to teaching chemistry, trying to establish the relations that there may be between the application of such a strategy and the development within the student of positive attitudes towards science, creative abilitities, skills to solve problems, cognitive independence and conceptual assimilation.
2000 - 10.5565/rev/ensciencias.4062
Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 1 (2000) , p. 113-129  
1557.
13 p, 146.5 KB Estrategia visual en la generalización de pautas lineales / García Cruz, Juan Antonio ; Martinón Cejas, Antonio
In this paper the role played by the drawing included in linear generalizing problems is outlined. The main focus is on the generalization developed by secondary education students. The research has been conducted over a population of 13 to 18 year old students. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4103
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 1 (1999) , p. 31-43  
1558.
8 p, 39.2 KB La medida de las actitudes usando las técnicas de Likert y de diferencial semántico / Espinosa García, J. (Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería Química y Química Física) ; Román Galán, T. (Instituto de Bachillerato "Pedro De Valdivia" (Villanueva de la Serena, Extremadura))
We have established a comparison between two popular methods to assess the attitude toward experimental sciences: The summated rating method, generally known as the Likert scale; and the semantic differential method. [...]
1998 - 10.5565/rev/ensciencias.4122
Enseñanza de las ciencias, V. 16 N. 3 (1998) , p. 477-484  
1559.
17 p, 106.0 KB Innovación, cultura y poder en las instituciones educativas : la complejidad en el cambio de educación / García Gómez, Rodrigo Juan (Comunidad de Madrid. Gabinete Técnico del Defensor del Menor)
Aquesta aportació recull la síntesi d'una recerca que pretén posar en evidència la complexitat i, a la vegada, la viabilitat de la innovació educativa a partir de l'exploració de les idees hegemòniques presents en les institucions educatives. [...]
This article summarizes a research that aims to evidence the complexity and the viability of educational innovation. It explores the hegemonic ideas which exist in educational institutions. The research has been developed at the same time as a collaborative coaching process in the context of «the margins of the economic, social, cultural and educational normalized system».
La presente aportación recoge la síntesis de una investigación que pretende poner en evidencia la complejidad y, a la vez, la viabilidad de la innovación educativa a partir de la exploración de las ideas hegemónicas presentes en las instituciones educativas. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.210
Educar, N. 35 (2005) , p. 11-27  
1560.
8 p, 56.9 KB Los alumnos que viven en ambientes desfavorecidos : respuestas ¿especiales? / Moya Maya, Asunción (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas) ; García Moro, Francisco José (Centro "Ciudad de los Niños")
Cuando hacemos referencia a la atención a los alumnos con necesidades educativas especiales, a la integración de éstos en un currículum ordinario, parece que a quien nos estamos refiriendo son a aquellos con características muy determinadas: que no ven, que no oyen, que no se pueden mover, presentan un retraso madurativo, etc. [...]
Quan fem referència a l'atenció als alumnes amb necessitats educatives especials, a la integració d'aquests al currículum ordinari, sembla que a qui ens estem referint són a aquells que tenen unes característiques determinades: que no veuen, que no escolten, que no es poden moure, que presenten un retard maduratiu, etc. [...]
When we talk about students with special educational needs and their integration in an ordinary curriculum, it seems that we are referring to students with very specific characteristics: impaired, physically disabled, handicapped . [...]

2001 - 10.5565/rev/educar.402
Educar, N. 28 (2001) , p. 205-212  
1561.
18 p, 115.6 KB La detección de necesidades y la intervención socioeducativa / Orcasitas García, José Ramón (Universidad del País Vasco)
El trabajo se estructura en cuatro apartados: 1. Nuestro punto de partida -el ojo del observador-, donde se fundamenta la necesidad de la posición epistemológica que afirma «la construcción social de la realidad» para la intervención socioeducativa en equipo. [...]
The terms that the title lists, historically placed, require a socioeducational team that conforms and constructs the reality where it works. Being conscious of it, this team elaborates an institutional reasoning that makes sense to the action and also to its history of transformation of the reality. [...]

1997 - 10.5565/rev/educar.374
Educar, N. 21 (1997) , p. 67-84  

Articles : 1,569 records found   beginprevious1552 - 1561next  jump to record:
See also: similar author names
1 GARCÍA, J.A.
1 Garcia, J Rodriguez
15 Garcia, J.
5 Garcia, J. A.
9 Garcia, J. A. Benitez
2 Garcia, J. D.
10 Garcia, J. E.
1 Garcia, J. H.
1 Garcia, J.A.
1 Garcia, J.V.
1 Garcia, Jacinda D
1 Garcia, Jacinda D.
2 Garcia, Jaume
5 Garcia, Javier
1 Garcia, Jose E.
4 Garcia, Jose Facundo
24 Garcia, Jose H.
1 Garcia, Josiane da Silva
1 Garcia, José H
24 Garcia, José H.
1 Garcia, José Miguel
4 Garcia, Juan
3 Garcia, Juan Fernando
1 Garcia, Juliana Seixas
1 Garcia, Julio Cesar Oliveira
3 Garcia, Junior
5 García, J. A.
2 García, J. D.
10 García, J. E.
2 García, J. Eduardo
1 García, J. F.
1 García, J. I.
1 García, J. J.
2 García, J. L.
1 García, J. M.
1 García, J. R.
1 García, J.A.
1 García, J.E.B.
1 García, J.Francisco
1 García, J.M.P.
1 García, J.S.
1 García, J.V.
1 García, JD.
1 García, Jacinto Montero
2 García, Jaime
5 García, Javier
5 García, Javier
1 García, Jennifer
5 García, Jesús
1 García, Jesús Gardeazabal
1 García, Joaquín
3 García, Jordi
3 García, Jordi
7 García, Jorge
1 García, Jorge M.
1 García, Jorge Vergas
4 García, Jose Luis
1 García, Josefina
4 García, José Luis
4 García, José Luís
5 García, José Ramon
5 García, José Ramón
1 García, José,
4 García, Juan
3 García, Juan Antonio
2 García, Juan Carlos
4 García, Juan Ignacio
1 García, Juan Luis
1 García, Juan Pablo
2 García, Juana
2 García, Juli
1 García, Julián
3 García, Juán Fernando
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.