Artículos

Artículos Encontrados 88 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
11.
17 p, 162.6 KB Gamificación : metodología para el desarrollo de competencias específicas y transversales en Magisterio / Edo Agustín, Esther (Universidad de Zaragoza)
El desarrollo competencial del alumnado es el foco central del sistema educativo actual. Existe una ostensible necesidad de aportar a la sociedad recursos y habilidades que permitan desenvolverse en contextos académicos, laborales y sociales con fluidez y eficacia. [...]
El desenvolupament competencial de l'alumnat és el focus central del sistema educatiu actual. Hi ha una necessitat ostensible d'aportar a la societat recursos i habilitats que permetin desenvolupar-se en contextos acadèmics, laborals i socials amb fluïdesa i eficàcia. [...]
The development of students' competences is one of the central focuses of our current educational system. There is an obvious need to provide society with resources and skills that allow them to cope with the demands of academic, working and social contexts with fluency and efficiency. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1768
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 333-349 (Monográfico)  
12.
12 p, 1.3 MB An expert patient program to improve the empowerment and quality of life of people with multiple sclerosis : protocol for a multicenter pre-post intervention study / Robles-Sanchez, Miguel Angel (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Amil-Bujan, Paloma (Expert Patient Program Catalonia, Generalitat de Catalunya) ; Bosch-Farré, Cristina (Universitat de Girona) ; Coll-Martínez, Clàudia (Hospital de Santa Caterina (Salt, Girona)) ; Arévalo, María Jesús (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Anglada, Elisenda (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Menéndez, Rebeca (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Montalban, Xavier (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Sastre-Garriga, Jaume (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Ramió-Torrentà, Lluís (Universitat de Girona) ; Bertran-Noguer, Carme (Universitat de Girona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
Multiple sclerosis (MS) causes a progressive disability, which substantially impacts the quality of life (QoL). Health interventions that meet the needs and demands of people with MS are essential to minimize QoL impairment. [...]
2023 - 10.3389/fneur.2023.1172640
Frontiers in neurology, Vol. 14 (may 2023)  
13.
43 p, 498.7 KB Practices of conformity and transgression in an out-of-school reading programme for 'at risk' children / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (University of Leeds. School of Education)
A large body of research has demonstrated that the plurilingualisms and pluriliteracies that children and youth bring to classrooms are often not those required for school success. This is even more so for students from underprivileged backgrounds, a demographic where children and youth with family backgrounds of immigration are over-represented. [...]
2018 - 10.1016/j.linged.2017.09.003
Linguistics and education, Vol. 43 (2018) , p. 25-38  
14.
15 p, 255.2 KB El relato autobiográfico como método docente feminista / Foradada Villar, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; López Ruiz, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
En este artículo proponemos la investigación autobiográfica como metodología feminista docente donde el alumnado analiza sus experiencias encarnadas y las resignifica, tanto desde el punto de vista analítico como político. [...]
En aquest article proposem la investigació autobiogràfica com a metodologia feminista docent. En el context d'aquesta recerca l'alumnat analitza les seves experiències encarnades i les resignifica, tant des del punt de vista analític com polític. [...]
This article proposes autobiographical research as a feminist teaching methodology. Undergraduate students analyse their embodied experiences and resignify them analytically and politically. Taking a qualitative approach, a narrative analysis is followed by a focus group to examine the issue in greater depth with data insights. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1581
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 83-97 (Monográfico)  
15.
9 p, 365.1 KB Anàlisi de dades en projectes de ciències : mesura de paràmetres per estudiar la qualitat de l'aire en la zona del voltant de l'escola / Artigas Pursals, Judit (Escola Immaculada Concepció Horta)
Es presenta un treball fet amb alumnes de primer de Batxillerat dins de l'assignatura Reptes Científics. L'objectiu principal és recollir dades a partir de les quals es generaran conclusions. Els alumnes prenen consciència de la importància de la presa de dades fent varies mesures puntuals o bé monitoritzant les mesures durant un cert temps per calcular mitjanes i desviacions estàndards. [...]
This article presents a work carried out with first year high school students within the subject Scientific Challenges. The main objective is to collect and analyse data to obtain conclusions. Students become aware of the importance of collecting data by using specific points of measurements or by monitoring measurements to calculate averages and standard deviations. [...]
Se presenta un trabajo hecho con alumnado de primero de Bachillerato dentro de la asignatura Retos Científicos. El objetivo principal es recoger y analizar datos a partir de los cuales se generarán conclusiones. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.475
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 39-47 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
16.
14 p, 1.0 MB What is mathematics teaching talk for? A response based on three sites of practice in mathematics education / Planas, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Adler, Jill (University of Witwatersrand) ; Mwadzaangati, Lisnet (University of Malawi)
During the last decades, the study of how learners and teachers of mathematics use the resource of language has contributed to our understanding of mathematics teaching and learning in a variety of classrooms and cultures. [...]
2022 - 10.1007/s11858-022-01452-5
ZDM - Mathematics Education, 07 December 2022  
17.
14 p, 762.7 KB El rol de los equipos de investigacion en el empoderamiento de las personas investigadoras jovenes / Trull Oliva, Carme (Universitat de Girona) ; Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodrigo Moriche, María Pilar (Universidad Autónoma de Madrid)
El empoderamiento juvenil en los grupos de investigación es un tema con escasas evidencias científicas. Para contribuir a este fin, se realiza un estudio de caso único, estadístico-descriptivo, donde se busca analizar si el Proyecto HEBE favorece el empoderamiento de las personas investigadoras jóvenes del mismo. [...]
Youth empowerment in research groups is a subject with little scientific evidence. To contribute to this end, a single statistical-descriptive case study is carried out to analyse whether HEBE Project favours the empowerment of its young researchers. [...]

2022 - 10.17811/RIFIE.51.2.2022.129-142
Aula abierta, Vol. 51 Núm. 2 (2022) , p. 129-142  
18.
9 p, 162.6 KB "It's like two worlds apart" : An analysis of vulnerable patient handover practices at discharge from hospital / Groene, Raluca Oana (Faculty of Health and Social Care. London South Bank University) ; Orrego, Carola (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Universitari Avedis Donabedian) ; Suñol Sala, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Universitari Avedis Donabedian) ; Barach, Paul (University of Stavanger) ; Groene, Oliver (Department of Health Services Research and Policy. London School of Hygiene and Tropical Medicine)
Background: Handover practices at hospital discharge are relatively under-researched, particularly as regards the specific risks and additional requirements for handovers involving vulnerable patients with limited language, cognitive and social resources. [...]
2012 - 10.1136/bmjqs-2012-001174
BMJ Quality and Safety, Vol. 21 Núm. SUPPL. 1 (december 2012)  
19.
9 p, 736.4 KB Assessment of psychosocial difficulties by genetic clinicians and distress in women at high risk of breast cancer : a prospective study / Brédart, Anne (Paris University. Psychopathology and Health Process Laboratory) ; Kop, Jean-Luc (Université de Lorraine, 2LPN) ; Tüchler, Anja (Center for Hereditary Breast and Ovarian Cancer, Faculty of Medicine and University Hospital Cologne, University Hospital of Cologne, University of Cologne) ; De Pauw, Antoine (INSERM U830, Paris University. Institut Curie, Department of Genetics) ; Cano, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Dick, Julia (Cancer Center Cologne) ; Rhiem, Kerstin (Center for Hereditary Breast and Ovarian Cancer, Faculty of Medicine and University Hospital Cologne, University Hospital of Cologne, University of Cologne) ; Devilee, Peter (Leiden University Medical Centre, Department of Human Genetics, Department of Pathology, S4-P) ; Schmutzler, Rita (Center for Hereditary Breast and Ovarian Cancer, Faculty of Medicine and University Hospital Cologne, University Hospital of Cologne, University of Cologne) ; Stoppa-Lyonnet, Dominique (INSERM U830, Paris University. Institut Curie, Department of Genetics) ; Dolbeault, Sylvie (CESP, University Paris-Sud, UVSQ, INSERM, University Paris-Saclay)
We examined how often genetic clinicians correctly identify psychosocial difficulties in women at high breast cancer risk and explored effects of this assessment and the genetic test result on counselees' distress. [...]
2022 - 10.1038/s41431-022-01096-9
European Journal of Human Genetics, Vol. 30 (april 2022) , p. 1067-1075  
20.
11 p, 876.8 KB Becoming "Language-Aware" in ICLHE : Creating a space of trust for collaborative partnerships between teachers, teacher trainers and language specialists / Kletzenbauer, Petra (University of Applied Sciences FH JOANNEUM) ; Fürstenberg, Ulla (Universität Graz) ; Reitbauer, Margit (Universität Graz)
In this paper, we present a cross-disciplinary collaboration model inspired by collaborative action research (CAR) developed at a computer science department at a University of Applied Sciences in Austria. [...]
En aquest article presentem un model de col·laboració interdisciplinària inspirat en la investigació-acció col·laborativa (IAC) desenvolupat en un departament d'informàtica d'una universitat de ciències aplicades d'Àustria. [...]
En este artículo presentamos un modelo de colaboración interdisciplinar inspirado en la Investigación-acción colaborativa (IAC) desarrollado en un departamento de informática de una Universidad de Ciencias aplicadas de Austria. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.81
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 53-63 (Innovació i transmissió de coneixement)  

Artículos : Encontrados 88 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.