Artículos

Artículos Encontrados 61 registros  inicioanterior52 - 61  ir al registro: La búsqueda tardó 0.02 segundos. 
52.
23 p, 294.2 KB An empirical evaluation of five small area estimators / Costa, Àlex (Institut d'Estadística de Catalunya) ; Satorra, Albert (Universitat Pompeu Fabra) ; Ventura, Eva (Universitat Pompeu Fabra)
This paper compares five small area estimators. We use Monte Carlo simulation in the context of both artificial and real populations. In addition to the direct and indirect estimators, we consider the optimal composite estimator with population weights, and two composite estimators with estimated weights: one that assumes homogeneity of within area variance and squared bias and one that uses area-specific estimates of variance and squared bias. [...]
2003
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 27, Núm. 1 (January-June 2003) , p. 113-136  
53.
15 p, 137.4 KB Indirect inference for survival data / Turnbull, Bruce W. (Cornell University) ; Jiang, Wenxin (Cornell University)
In this paper we describe the so-called "indirect" method of inference, originally developed from the econometric literature, and apply it to survival analyses of two data sets with repeated events. This method is often more convenient computationally than maximum likelihood estimation when handling such model complexities as random effects and measurement error, for example; and it can also serve as a basis for robust inference with less stringent assumptions on the data generating mechanism. [...]
2003
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 27, Núm. 1 (January-June 2003) , p. 79-94  
54.
5 p, 100.0 KB Anàlisis sobre la evaluación que comparten un equipo de docentes y sus alumnos / Aracil, J. E. (IES Leonardo da Vinci Sant Cugat del Vallés) ; Ferrer, C. (IES Leonardo da Vinci Sant Cugat del Vallés) ; Puig, Ll. (IES Leonardo da Vinci Sant Cugat del Vallés) ; Sebastián, A. (IES Leonardo da Vinci Sant Cugat del Vallés) ; Marco, Mª J. (IES Leonardo da Vinci Sant Cugat del Vallés) ; Simón, M. (IES Leonardo da Vinci Sant Cugat del Vallés) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
55.
14 p, 387.6 KB Error y conocimiento : un modelo filosófico para la didáctica de la ciencia / Vallverdú, Jordi, 1973- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El presente artículo explora la utilidad de un nuevo modelo de análisis de los procesos de dinámica científica (MADiC) para reflexionar sobre la naturaleza de las ciencias (NOS) en los cursos de formación de profesores de ciencias y, en general, en aquellos en los cuales se reflexiona sobre la naturaleza de las ciencias. [...]
This paper analyzes the usefulness of embedding a new science analysis model (MADiC) into the conceptual analysis about the nature of science made by science teachers and, more boradly, to those courses that involve critical thinking about the nature of science. [...]

2010 - 10.5565/rev/ensciencias.3620
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 1 (2010) , p. 47-60  
56.
13 p, 234.8 KB Why is There a World AT ALL, Rather Than Just Nothing? / Grünbaum, Adolf (University of Pittsburgh. Department of Philosophy)
The titular question here "Why is There A World AT ALL, Rather Than Just Nothing?" is a fusion of two successive queries posed by Leibniz in 1697 and 1714. He did so to lay the groundwork for his explanatory theistic answer. [...]
La pregunta "¿Por qué hay un mundo, en lugar de nada?" Es una fusión de dos preguntas sucesivas planteadas en 1697 y 1714 por Leibniz para sentar las bases de su explicación. El presente documento ofrece (i) un veredicto muy desfavorable de mi examen crítico de los motivos de la reivindicación formulada por Leibniz, y (ii) mi argumentación del fracaso total de su desafío ontológico interrogativo como trampolín para su respuesta teísta, y la creacionista de Richard Swinburne. [...]

2009
Ontology studies, N. 9 (2009) p. 7-19  
57.
10 p, 278.6 KB Análisis del error sistemático en la sustracción / López Fernández, Ricardo ; Sánchez García, Ana B.
En este artículo presentamos resultados de investigación relacionados con la tipología, naturaleza y evolución de los errores en la sustracción. El objetivo principal de la investigación trata de indagar sobre si en nuestro contexto escolar se producen errores sistemáticos y si disminuyen a lo largo de la escolaridad. [...]
In this article, we presented results related to the typology, nature and evolution of the errors in subtraction. The main aim, is to examine if in our school context systematic errors take place and if these decrease throughout schooling. [...]

2009 - 10.5565/rev/ensciencias.3662
Enseñanza de las ciencias, V. 27 n. 1 (2009) p. 49-58  
58.
9 p, 544.6 KB Aprendizaje por descubrimiento : principios y aplicaciones inadecuadas / Barrón Ruiz, A.
This article deals with a critical analysis of the practical applications of discovery learning. To this end, the principles on which we have reconstructed that theory of learning are used, according to a constructivist foundation of cognitive activity as a conjectural activity, mediated by sociocultural orientations. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4545
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 3-11  
59.
22 p, 108.0 KB Problemas de representatividad en las encuestas con muestreos probabilísticos / Díaz de Rada, Vidal
En el presente trabajo se exponen diversas situaciones en las que no se respeta una de las especificaciones básicas del muestreo probabilístico, la selección basada en la equiprobabilidad, centrando nuestra atención en cómo este hecho influye en la capacidad de inferencia estadística de los resultados obtenidos en la investigación social mediante encuesta. [...]
This article provides a review of recent research on the quality of survey data. The paper reviews standard methodological treatments of survey errors and discusses the importance of developing population models for measurement errors. [...]

2004 - 10.5565/rev/papers/v74n0.1081
Papers : revista de sociologia, N. 74 (2004) , p. 45-66  
60.
8 p, 284.6 KB Error bounds for nondifferentiable convex inequalities under a strong Slater constraint qualification / Mangasarian, O. L.
A global error bound is given on the distance between an arbitrary point in the n-dimensional real space R^n and its projection on a nonempty convex set determined by m convex, possibly nondifferentiable, inequalities. [...]
1998
Mathematical Programming, vol. 83 n. 2 (1998) p. 187-194  
 Acceso restringido a la UAB
61.
34 p, 2.0 MB Error bounds in mathematical programming / Pang, Jong-Shi
Originated from the practical implementation and numerical considerations of iterative methods for solving mathematical programs, the study of error bounds has grown and proliferated in many interesting areas within mathematical programming. [...]
1997
Mathematical Programming, vol. 79 n. 1-3 (1997) p. 299-332  
 Acceso restringido a la UAB

Artículos : Encontrados 61 registros   inicioanterior52 - 61  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.