EMIGRA Working Papers

EMIGRA Working Papers 95 registres trobats  inicianterior86 - 95  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
86.
6 p, 36.1 KB Across and Beyond Borders : a study of transnational families in Miami / Bleiker, Charles (Florida International University) ; Marín, Maria (Florida International University)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
Population growth in the United States is currently fueled by immigrants and the children of immigrants (Olmedo, 2004). This is especially true of the metropolitan area of Miami-Dade which holds one of the largest populations of foreign-born residents at 1. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 16 (2007) , p. 1-6  
87.
17 p, 256.8 KB Identidad y marginación : experiencias cotidianas de niños inmigrantes marroquíes en una escuela pública española / García Sánchez, Inmaculada (University of California)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
Uno de los debates más candentes de la situación socio-política europea es el de la inmigración y las políticas de identidad. A causa de acontecimientos recientes, como la "Ley del Velo" o los disturbios en Francia en el 2005, el discurso que domina discusiones políticas y educativas sobre la inmigración, es el de una crisis de "los modelos de integración", particularmente en lo que concierne a las segundas generaciones de inmigrantes. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 11 (2007) , p. 1-17  
88.
16 p, 101.4 KB La diversidad religiosa en los centros educativos catalanes : un elemento para construir identidad / Fernández Mostaza, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fons i Duocastella, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Forteza González, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; García-Romeral, Gloria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
Puede parecer una obviedad pero, aún así, resultaría pertinente comenzar nuestra comunicación expresando que religiones a nuestro alcance hay más de una. De entrada, nos damos cuenta de que el hecho de hablar de «religión» para referirnos al catolicismo, el budismo o el Islam representa una conquista cultural porque implica englobarlas a todas dentro de una misma categoría: Aquello que da sentido. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 10 (2007) , p. 1-16  
89.
18 p, 107.5 KB The Ethnography of Study Abroad : what is Study Abroad as a Cultural Event? / Goldoni, Federica (University of Georgia)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
Recent research in the field of study abroad shows that study abroad participation among all U. S. students increased 20% since 2001 and nearly 200,000 U. S. students currently go abroad each year. [...]
I also examined the specific program design features, particularly the in-class and out-of-class activities that students participated in. The goal was to understand if these features were conducive to authentic immersion in the language and culture. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 8 (2007) , p. 1-18  
90.
12 p, 71.4 KB Teacher training in «multicultural» Sweden / Rabo, Annika (Stockholm University. Centre for Research on International Migration and Ethnic Relations)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
This paper builds on the experience of the on-going, mainly ethnographic, research project called Teacher training in' multicultural' Sweden. Class, gender and ethnicity. In this multi-disciplinary project a number of scholars conduct research through participant observation in, and through the study and analysis of documents from, a number of teacher training colleges in Sweden. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 7 (2007) , p. 1-12  
91.
12 p, 85.6 KB Higher Education as Formation of the Self and Citizenship. An Ethnography of the University Students from Amman, Jordan / Cantini, Daniele (Università degli studi di Modena e Reggio Emilia)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
My interest in higher education and citizenship in the Middle East at large and in Jordan in particular is fostered by some of the reflections Eickelman proposed (1992). Being a quite recent phenomenon, intimately linked with the more general topic of state formation it seemed to me more suitable to study it in a little country with a recent history (a field study left almost unexplored until now as far as Jordan is concerned, to the best of my knowledge, since Antoun 1994 focuses on the migration as a quest for higher education). [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 6 (2007) , p. 1-12  
92.
12 p, 333.1 KB Educational pathways of minority youth in Norway : Intersections of gender, ethnicity and social class / Smette, Ingrid (Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring (Oslo))
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y ciudadanías. Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
Educational aspirations during lower secondary school and choice of upper secondary education are important for young people's future trajectories into higher education and labour market positions. In line with ideas about reflexive, autonomous individuals (Giddens, 1991), choice of education is often represented as a young person' individual decision, and educational guidance as aimed at discovering what 'fits' an individual's personality, interests and abilities. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 4 (2007) , p. 1-12  
93.
19 p, 124.0 KB La identidad en la encrucijada : migración peruana y educación en el Chile de hoy / Poblete Melis, Rolando (Universidad de Artes y Ciencias Sociales (Arcis)) ; Galaz, Caterine (Universidad de Artes y Ciencias Sociales (Arcis))
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y ciudadanías. Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
La presente comunicación pretende poner de relieve los procesos sociales que han llevado a que durante el desarrollo de Chile como Estado Nación, haya cristalizado una cierta imagen de uniformidad social como forma de integración comunitaria, marginando en ello a diferentes grupos que se apartaban de los parámetros considerados de normalidad (principalmente los referentes indígenas y sectores populares de la vida política y social). [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 3 (2007) , p. 1-19  
94.
18 p, 112.1 KB Deciding Where to Belong. Gender Differences in Educational Trajectories and Migration in a Rural Spanish Town / Konvalinka, Nancy (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya). Departamento de Antropología Social y Cultural)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y ciudadanías. Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
From an anthropological perspective, formal post-secondary schooling is not an abstractentity with an intrinsic value that everyone finds desirable, but rather one alternative among many that young people evaluate from their different positions in the social field. [...]
Observation of the age, gender, and civil status structure of the population led to the preliminary query: Why do men and women, in this town, behave differently with respect to migration and marriage? The main hypothesis was that women's longer school trajectories and resulting migration and men's anchoring in the town and their higher rates of celibacy were not drastic changes in values, in the positional-relational sense of Bourdieu (1988, 2002), but the current outcome of previously existing dissimilar relations to property that produce dissimilar mobility. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 2 (2007) , p. 1-18  
95.
16 p, 106.3 KB Ser de donde no soy : identidades en conflicto en el ámbito social y educativo / Delpino Goicoechea, Maria Antonieta (Universidad de Salamanca)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y ciudadanías. Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
La incorporación de los adolescentes inmigrados latinoamericanos al sistema educativo español se da en un escenario complejo en el que se presentan diversos componentes. Un ámbito específico corresponde al impacto de la experiencia migratoria en adolescentes y niños inmigrados; enfrentar un sistema educativo desconocido -cuyas reglas han de irse descubriendo paulatina y, a veces, traumáticamente- pone a prueba las bases de la seguridad emocional e intelectual. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 1 (2007) , p. 1-16  

EMIGRA Working Papers : 95 registres trobats   inicianterior86 - 95  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.