Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
13 p, 408.4 KB Impulsivity, emotion regulation, cognitive distortions and attentional bias in a spanish sample of gambling disorder patients : Comparison between online and land-based gambling / Sancho, Marta (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Bonnaire, Céline (Université de Paris) ; Costa, Silvia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Casalé-Salayet, Gemma (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Vera-Igual, Javier (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Rodríguez, Rita Cristina (Servei d'Atenció Primària (SAP) Delta del Llobregat) ; Duran-Sindreu, Santiago (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Trujols, Joan (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Several risk factors have been related to the onset and maintenance of gambling disorder (GD). The aim of this study was to explore the differences in emotion dysregulation, impulsivity, cognitive distortions, and attentional bias between online and land-based gamblers. [...]
2021 - 10.3390/ijerph18094869
International journal of environmental research and public health, Vol. 18 Núm. 9 (january 2021) , p. 4869  
2.
11 p, 1.7 MB Effectiveness of a telephone-based intervention for smoking cessation in patients with severe mental disorders : Study protocol for a randomized controlled trial / Ballbè, Montse (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Martínez, Cristina (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques) ; Feliu, Ariadna (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques) ; Torres, Núria (CatSalut Respon. Sistema d'Emergències Mèdiques. L'Hospitalet de Llobregat) ; Nieva, Gemma (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Pinet, Cristina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Raich, Antònia (Althaia Xarxa Assistencial Universitària de Manresa) ; Mondon, Sílvia (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Barrio, Pablo (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Hernández-Ribas, Rosa (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Vicens, Jordi (Hospital Duran i Reynals (Hospitalet del Llobregat)) ; Costa, Silvia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Vilaplana, Jordi (Institut de Recerca Biomèdica de Lleida) ; Alaustre, Laura (CatSalut Respon. Sistema d'Emergències Mèdiques. L'Hospitalet de Llobregat) ; Vilalta, Eva (CatSalut Respon. Sistema d'Emergències Mèdiques. L'Hospitalet de Llobregat) ; Blanch, Roser (CatSalut Respon. Sistema d'Emergències Mèdiques. L'Hospitalet de Llobregat) ; Subirà, Susana (Hospital Duran i Reynals (Hospitalet del Llobregat)) ; Bruguera, Eugeni (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Suelves, Josep M (Servei Català de la Salut) ; Guydish, Joseph (Philip R. Lee Institute for Health Policy Studies. University of California San Francisco) ; Fernández, Esteve (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Background: Up to 75% of inpatients with mental disorders smoke, and their life expectancy is decreased by up to 25 years compared to the general population. Hospitalized patients without monitoring after discharge quickly return to prehospitalization levels of tobacco use. [...]
2019 - 10.1186/s13063-018-3106-5
Trials, Vol. 20 Núm. 1 (november 2019) , p. 38  
3.
6 p, 87.8 KB Pesquisa colaborativa e prática docente : os saberes populares no processo de facilitação do ensino de química / Zamberlan Costa Beber, Silvia (Universidade Estadual do Oeste do Paraná, Universidade Federal do Rio Grande do Sul) ; Del Pino, José Claudio (Universidade Federal do Rio Grande do Sul)
A partir de uma proposta de ensino de Química duas questões são discutidas à luz da Teoria da Aprendizagem Significativa: 1) Podemos facilitar o ensino e a aprendizagem significativa de conceitos químicos utilizando saberes populares da comunidade na qual a escola e a universidade estão inseridas? 2) Quais aprendizagens provenientes da experiência da pesquisa colaborativa podem contribuir significativamente para as práticas dos professores? Os resultados indicam que os saberes populares influenciam positivamente na predisposição em aprender facilitando e potencializando a aprendizagem significativa, seu emprego promove a valorização da cultura local. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 205-210  
4.
24 p, 8.2 MB Un estudi sobre interdisciplinarietat, professions socials i acció socioeducativa / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Canals, Ll. ; Figueras Torruella, Pilar ; Aymerich, E. ; Costa, Silvia ; Montejo, D. ; Vidal, S. ; Maestre, I. ; Feu, J.
Aquest article és el relat d'un seguit d'accions encetades per donar resposta a una serie de preguntes referides a l'àmbit de la intervenció socioeducativa. El que volíem era conèixer I'estat de la interdisciplinarietat en I'àmbit de les accions socioeducatives professionals. [...]
2006
Educació social. Revista de intervenció socioeducativa., Núm. 34 (2006) , p. 77-101
2 documents

See also: similar author names
1 Costa, Solange
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.