Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
13 p, 233.7 KB Arqueologia de la Guerra Civil : una aproximació des del seu ús didàctic / Solsona Fontova, Rosa (Camp d'Aprenentatge de la Noguera. Departament d'Ensenyament) ; Galitó Martí, Pol (Associació d'Estudiosos del Front del Segre) ; Gatell Arimont, Cristina (Institut La Romànica (Barberà del Vallès)) ; Bardavio i Novi, Antoni (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentatge de la Noguera)
Des de l'any 2008 el Camp d'Aprenentatge de la Noguera, Servei Educatiu de la Generalitat de Catalunya, s'involucra en el projecte de recuperar la memòria d'un dels indrets que millor simbolitza el que va suposar la Guerra Civil a les Terres de Ponent, la posició defensiva del Merengue a Camarasa. [...]
Desde el año 2008 el Campo de Aprendizaje de la Noguera, Servicio Educativo de la Generalitat de Catalunya, se involucra en el proyecto de recuperar la memoria de uno de los lugares que mejor simboliza lo que supuso la Guerra Civil en las comarcas occidentales de Lleida: la posición defensiva del Merengue en Camarasa. [...]
Since 2008 the Noguera Learning Camp, an Educational Service of the Generalitat of Catalonia, is involved in a project aimed at memorial recovering of one of the places that best symbolizes what Civil War led to on the western regions of Lleida: the defensive position in Camarasa Merengue. [...]

2012 - 10.5565/rev/tda.21
Treballs d'arqueologia, Núm. 18 (2012) , p. 147-159  
2.
19 p, 1.8 MB Teoria i pràctica de l'adopció escolar de monuments : l'experiència de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Camp d'Aprenentatge de la Noguera / Bardavio i Novi, Antoni (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentatge de la Noguera) ; González Marcén, Paloma (Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria) ; Gatell, Cristina (Institut La Romànica (Barberà del Vallès)) ; Jara, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Didàctica de les Ciències Socials) ; Solsona, Rosa (Camp d'Aprenentatge de la Noguera.)
L'adopció de monuments constitueix una fórmula d'introducció del coneixement i la implicació de l'alumnat preuniversitari en el seu context local, que s'ha mostrat molt productiva en diversos països europeus, mitjançant la imbricació dels centres educatius en la valoració i la conservació del patrimoni històric proper, en col·laboració amb l'administració municipal i les entitats científiques i culturals. [...]
La adopción de monumentos constituye una fórmula de introducción del conocimiento e implicación del alumnado preuniversitario en su contexto local, que se ha mostrado muy productiva en diferentes países europeos, mediante la imbricación de los centros educativos en la valoración y la conservación del patrimonio histórico cercano en colaboración con la administración municipal y las entidades científicas y culturales. [...]
The school's adoption of monuments has shown to be in some European countries a very productive scheme for introducing primary and secondary school pupils into the knowledge and involvement in their local context. [...]

2009
Treballs d'arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 103-121  
3.
5 p, 24.0 KB L'arqueologia a l'ensenyament obligatori / Bardavio i Novi, Antoni ; Gatell Arimont, Cristina
2000
Treballs d'arqueologia, N. 7 (2000) p. 7-11  
4.
22 p, 1.6 MB Recerca i divulgació arqueològica. Un camí per al desenvolupament d'estratègies interdisciplinars a l'ESO / Bardavio i Novi, Antoni (IES Sant Quirze (Sant Quirze del Vallès, Catalunya)) ; Gatell Arimont, Cristina (Institut La Romànica (Barberà del Vallès)) ; Molinero, Felipe (Institut La Romànica (Barberà del Vallès))
El caràcter interdisciplinar de l'arqueologia, potencia l'aprofitament didàctic als ensenyaments no-universitaris de tot un conjunt de continguts provinents de diferents disciplines i àrees de coneixement, que fonamenten i estructuren una proposta curricular amb tots els ingredients bàsics per avançar cap a un aprenentatge realment significatiu. [...]
El carácter interdisciplinar de la arqueología, potencia el aprovechamiento didáctico en las enseñanzas no universitarias de un conjunto de contenidos provenientes de distintas disciplinas y àreas de conocimiento, que fundamentan y estructuran una propuesta curricular con todos los ingredientes básicos para avanzar hacia un aprendizaje auténticamente significativo. [...]
The interdiciplinar character of archaeology reinforces the didactic usefulness in non universitarian courses of a series of contents from different disciplines and subjects. In this way it is possible to found and to structure a curriculum that contains the main elements for a really significant learning. [...]

1996
Treballs d'arqueologia, N. 4 (1996) p. 41-62  
5.
27 p, 2.9 MB Els primers pàgesos. Un projecte educatiu en el marc de la Unió Europea / Bardavio i Novi, Antoni ; Gatell Arimont, Cristina
Al llarg dels cursos 97/98, 98/99 i 99/00 va portar-se a terme el Projecte Educatiu Europeu titolat "Patrimoni Arqueològic per a Joves Europeus: els Primers Agricultors a Europa", sota la coordinació de l'IES Sant Quirze de Sant Quirze del Vallès i l'IES La Romànica de Barberà del Vallès (Catalunya). [...]
A lo largo de los cursos 97/98, 98/99 y 99/00 se llevó a cabo el Proyecto Educativo Europeo titulado «Patrimonio Arqueológico para jóvenes europeos: los primeros agricultores en Europa», coordinado por el I. [...]
Between 1997 and 2000, the European Education Project «Archaeological Heritage for the European Youth: the First Farmers» was carried on. The coordinator schools were the I. E. S. Sant Quirze (Sant Quirze del Vallès) and the I. [...]

2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 13-39  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.