Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
14 p, 581.0 KB Desarrollo del pensamiento científico en la etapa 0-3 años : una revisión sistemática / Vázquez Carrasco, Loli (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pedreira Álvarez, Montserrat (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Diversos estudios demuestran la importancia de la enseñanza de la ciencia en la primera infancia y es por eso por lo que el presente estudio analiza las investigaciones publicadas hasta el momento sobre el desarrollo del pensamiento científico en la primera infancia (0-3 años) a partir de una revisión sistemática de las bases de datos SCOPUS y ERIC. [...]
Several studies demonstrate the importance of teaching science in early childhood, which is why this study analyses the research published to date on the development of scientific thinking in early childhood (0-3 years) based on a systematic review of the SCOPUS and ERIC databases. [...]

2023 - 10.7203/dces.45.27384
Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales, Núm. 45 (2023) , p. 3-16  
2.
29 p, 10.1 MB Child-Robot Interactions Using Educational Robots : An Ethical and Inclusive Perspective / Tarrés-Puertas, Marta I. (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC) ; Costa, Vicent (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència) ; Pedreira Álvarez, Montserrat (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Lemkow-Tovias, Gabriel (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Rossell, Josep M. (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtiques) ; Dorado, Antonio D. (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia
The Qui-Bot H2O project involves developing four educational sustainable robots and their associated software. Robots are equipped with HRI features such as voice recognition and color sensing, and they possess a humanoid appearance. [...]
2023 - 10.3390/s23031675
Sensors (Basel, Switzerland), Vol. 23, Issue 3 (February 2023) , art. 1675  
3.
16 p, 521.1 KB Propuesta de análisis de la intervención de la persona adulta en un espacio de ciencia de libre elección / Haldón Lahilla, Jessica (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Pedreira Álvarez, Montserrat (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Lemkow-Tovias, Gabriel (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
En esta investigación se ha diseñado e implementado una manera de analizar la intervención de la persona adulta en un espacio de ciencia de libre elección para niños/as de hasta 6 años, a fin de analizar qué incidencia tiene la intervención de la persona adulta, en sesiones familiares, en la actividad autónoma de los niños/as. [...]
For this research, a procedure to analyze the adult's interventions in the Lab 0_6, a children's, up to 6 years old, free-choice science space has been designed and implemented. The aim is to analyze the intervention and the impact of the adults involved, during the autonomous activity of children in the context of family sessions. [...]

2022 - 10.5565/rev/ensciencias.5505
Enseñanza de las ciencias, Vol. 40 Núm. 3 (2022) , p. 109-123 (Investigaciones Didácticas)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.