Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
21 p, 1011.3 KB The discriminative capacity of CBCL/1½-5 -DSM5 scales to identify disruptive and internalizing disorders in preschool children / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Trepat, Esther (Fundació Institut de Psicologia (Barcelona)) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
This paper studies the discriminative capacity of CBCL/1½-5 (Manual for the ASEBA Preschool-Age Forms & Profiles, University of Vermont, Research Center for Children, Youth, & Families, Burlington, 2000) DSM5 scales attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD), oppositional defiant disorder (ODD), anxiety and depressive problems for detecting the presence of DSM5 (DSM5 diagnostic and statistical manual of mental disorders, APA, Arlington, 2013) disorders, ADHD, ODD, Anxiety and Mood disorders, assessed through diagnostic interview, in children aged 3-5. [...]
2016 - 10.1007/s00787-015-0694-4
European child & adolescent psychiatry, Vol. 25, núm. 1 (2016) , p. 17-23  
2.
14 p, 421.7 KB El análisis de curvas ROC en estudios epidemiológicos de psicopatología infantil : aplicación al cuestionario CBCL / Navarro, J. B.. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
Mediante el análisis de curvas ROC se estudia la precisión diagnóstica del Child Behavior Checklist(CBCL) y se obtiene el punto de corte óptimo en una muestra de 196 niños y adolescentes procedentes de centros de consulta pediátrica y psiquiátrica. [...]
1998
Anuario de psicología, Vol. 29, núm. 1 (1998) , p. 3-15  
3.
8 p, 337.1 KB Validity of the DSM-oriented scales of the Child Behavior Checklist and Youth Self-Report / Lacalle Sisteré, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
Background: The school-age versions of the ASEBA (Achenbach System of Empirically Based Assessment) incorporate the DSM-Oriented scales. These scales make it possible to quantify and normalize problems defined in the DSM. [...]
Antecedentes: las formas escolares de ASEBA (Achenbach System of Empirically Based Assessment) incorpora las Escalas DSM. Estas dimensiones ofrecen la posibilidad de cuantificar y normalizar problemas que figuran en el DSM. [...]

2014 - 10.7334/psicothema2013.342
Psicothema, Vol. 26, núm. 3 (2014) , p. 364-371  
4.
16 p, 213.0 KB Nuevas tecnologías y aprendizaje significativo de las ciencias / Romero Ariza, Marta (Universidad de Jaén. Departamento de Didáctica de las Ciencias) ; Quesada, A. (Universidad de Jaén. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
Este trabajo pretende fomentar la reflexión sobre el potencial de la tecnología educativa para promover el aprendizaje significativo de las ciencias. Con este propósito se recurre a la literatura especializada, para mostrar algunos resultados de investigación sobre la aplicación de las TIC a la enseñanza de las ciencias (herramientas de adquisición de datos, programas de modelización, simulaciones, laboratorios virtuales…). [...]
This paper intends to promote reflection on ICT use to facilitate meaningful science learning. In order to achieve this goal, key research works on technology implementation (data acquisition devices, modeling tools, simulations, virtual laboratories…) are selected from the specialized literature. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.433
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 101-115  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.