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1.
16 p, 415.3 KB "La cocina de la esclava y la fama para su ama". Intercambios rituales y paradojas de la esclavitud en Tetuán / Mateo Dieste, Josep Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
En algunas situaciones de desigualdad los grupos dominantes establecen intercambios y obligaciones clientelares con los grupos subalternos y les atribuyen contrapoderes y amenazas diversas para el orden social. [...]
In some situations of inequality, the dominant groups establish exchanges and clientelist obligations with the subaltern groups and they attribute them many powers and threats to the social order. In this article I will develop this hypothesis through a study of the domestic slaves in Tetouan (Morocco), from the late nineteenth century to the first half of the twentieth century, and their relationship with the families of middle- and high- rank for which they worked, based on oral and archive sources. [...]

Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya), 2021 - 10.3989/DRA.2021.009
Revista de dialectología y tradiciones populares, Vol. 76 Núm. 1 (2021) , p. 1-16  
2.
22 p, 223.3 KB Políticas de medios y clientelismo : beneficiarios de las campañas de publicidad institucional de la Generalitat de Cataluña (2007-2018) / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badia Masoni, Quique (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo describe y analiza las políticas en materia de publicidad institucional impulsadas por la Generalitat de Cataluña entre 2007 y 2018. Se aportan datos originales del impacto de las diferentes campañas en las cuentas de los principales medios (prensa, radio, televisión y digitales), comparándolos con las cifras de audiencia. [...]
This article describes and analyzes the institutional advertising policies promoted by the Generalitat of Catalonia between 2007 and 2018. Original data are provided on the impact of the different campaigns on the financial records of the main media (press, radio, television and digital), compared with their audience figures. [...]

2021
Revista de estudios políticos, Núm. 191 (2021) , p. 325-346  
3.
20 p, 384.3 KB Políticas de comunicación de los gobiernos catalanes en los años del procés independentista (2012-2020) / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo sistematiza y analiza las principales estrategias de los gobiernos nacionalistas catalanes en materia de políticas de medios en los años del denominado procés independentista, que arranca con la gran manifestación separatista de septiembre de 2012 y se eclipsa con el estallido de la pandemia del Covid-19. [...]
This article systematises and analyses the successive Catalan nationalist governments' main media policy strategies in the years of the so-called 'pro-independence process', which began with a massive separatist demonstration in September 2012 and has since been eclipsed by the COVID-19 pandemic. [...]

2021 - 10.12795/araucaria.2021.i47.14
Araucaria: revista Iberoamericana de filosofía, política, humanidades y relaciones internacionales, Vol. 23 Núm. 47 (2021) , p. 295-314  
4.
11 p, 306.9 KB Influències, estratègies i personalismes : el districte de Vic en les eleccions al Congrés de Diputats de la Dècada Moderada (1846-1853) / Luján, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània)
L'objectiu d'aquest treball és avaluar les característiques formals i la dinàmica electoral dels comicis al Congrés dels Diputats en el districte de Vic, a partir de la seva configuració amb la legislació de 1846. [...]
The aim of this paper is to evaluate the formal characteristics and the electoral dynamic of the Congress' elections in the electoral district of Vic from its configuration under the legislation of 1846. [...]

2015
Ausa, Vol. 27 Núm. 175 (2015) , p. 89-107  
5.
28 p, 421.1 KB When efficiency meets clientelism : spectrum management policy and broadcasting model. The Spanish case / Bonet Bagant, Montse ; Guimerà Orts, Josep Àngel
According to the predominating discourse, the radio spectrum has been converted into a technological platform of strategic importance for the economic development of countries. Wireless Internet and the promises of access at 'any time, in any place' add political and economic pressure to a platform, which has been an almost exclusive monopoly of radio and television for years. [...]
2016 - 10.1177/0267323116655511
European journal of communication, Vol. 31 Núm. 4 (juny 2016) , p. 411-425  

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