Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
19 p, 941.0 KB Improving preservice teachers' scientific argumentative writing through epistemic practices : a learning progression approach / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lafuente Martínez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Improving preservice teachers' argumentative competence is a social and educational imperative. This study focuses on the contribution of a sequence of learning tasks, designed as epistemic practices and following a learning progression approach, to enhancing student teachers' scientific argumentative writing. [...]
2019 - 10.1080/02607476.2018.1548172
Journal of Education for Teaching, Vol. 45 Núm. 2 (2019) , p. 169-185  
2.
19 p, 1.6 MB Si Galileo Galilei hubiera tenido una cámara digital: enseñando ciencias a una generación digital / Andrade Lotero, Luis Alejandro (Indiana University (Estats Units))
El objetivo del presente artículo es mostrar como la cámara digital puede ser una herramienta didáctica para transformar la práctica de educación en ciencias en nuestros salones de clase en el nivel de educación básica. [...]
The aim of this paper is to show how the digital camera can serve as a practice-changing educational tool to transform science education in elementary and middle school. We present three class projects which have the use of digital cameras as common denominator. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.998
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 243-261  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.