Google Scholar: cites
Improving preservice teachers' scientific argumentative writing through epistemic practices : a learning progression approach
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Lafuente Martínez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)

Data: 2019
Descripció: 17 pàg.
Resum: Improving preservice teachers' argumentative competence is a social and educational imperative. This study focuses on the contribution of a sequence of learning tasks, designed as epistemic practices and following a learning progression approach, to enhancing student teachers' scientific argumentative writing. The participants were 47 preservice primary teachers who enrolled in a Developmental Psychology course, and one lecturer. Preservice teachers progressively acquired the vast majority of aspects involved in scientific argumentative writing. The most important difficulties experienced by the preservice teachers revolved around intertextuality and the creation of theses. Key conclusions on this teacher education experience are presented in the final section of the paper.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Argumentative writing ; Escriptura argumentativa ; Epistemic practices ; Pràctiques epistèmiques ; Learning progression ; Progressió d'aprenentatge ; Scientific argumentation ; Argumentació científica
Publicat a: Journal of Education for Teaching, Vol. 45 Núm. 2 (2019) , p. 169-185, ISSN 1360-0540

DOI: 10.1080/02607476.2018.1548172


19 p, 941.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-01-09, darrera modificació el 2024-05-04



   Favorit i Compartir