Results overview: Found 5 records in 0.03 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
16 p, 743.3 KB El modelo cinético-corpuscular y las prácticas científicas : una propuesta basada en la dilatación térmica / Nebot, Maria-Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC)) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
En este artículo se presentan y discuten los resultados del análisis de un examen de alumnado de 1º de la ESO de dos cursos consecutivos. El examen se modificó en el segundo curso a partir de los resultados del primer año. [...]
This article discusses the results of the analysis of an exam of four groups of 11-12 year-old students, two with an experienced teacher and two with a novice teacher. The use of key ideas of the kinetic-corpuscular model in diagrams was analysed, as well as descriptions and explanations of thermal expansion phenomena. [...]

2019 - 10.17979/arec.2019.3.2.4625
Ápice, Vol. 3, núm. 2 (2019) , p. 21-35  
2.
14 p, 284.9 KB An inquiry-oriented approach for making the best use of ICT in the classroom / Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Many decades after the introduction of ICTs into science classrooms, there are still many unanswered questions about the impact technology has in students' learning. This article addresses the general question: "What ICTs are the most useful, and how can they contribute to better learning in the science classroom?" We conceive ICTs as tools that can enhance particular learning situations or environments, and in this sense, this article elaborates on the most appropriate technologies for particular learning environments and discusses in what order, and with what purpose, these technologies should be used. [...]
2010
eLearning papers, Núm. 20 (2010) , p. 1-14  
3.
16 p, 753.7 KB Efectividad de un laboratorio guiado por el modelo de aprendizaje matlaf para el desarrollo conceptual asociado a tareas experimentales / Andrés Zuñeda, María Maite ; Pesa, Marta A. ; Meneses, Jesús
En un trabajo de laboratorio que se guió según el modelo de aprendizaje MATLaF, basado en la teoría de campos conceptuales, se evaluó el desarrollo conceptual de los estudiantes en el campo de la actividad experimental. [...]
In laboratory work that was carried out according to the dynamic model of learning MATLaF, which is based on Vergnaud's conceptual fields theory, conceptual development in a field experiment was evaluated. [...]

2008 - 10.5565/rev/ensciencias.3747
Enseñanza de las ciencias, V. 26 n. 3 (2008) p. 343-358  
4.
11 p, 108.6 KB La distancia que separa las concepciones didácticas de lo que se hace en clase : el caso de los trabajos de laboratorio en biología / Álvarez, Stella M. ; Carlino, Paula C.
En este artículo se analizan las concepciones sobre los trabajos de laboratorio en biología de un grupo de alumnos de 4º año de la escuela secundaria. A través de un cuestionario verbal abierto y una tarea de selección de tarjetas, se indagó qué tipo de trabajos experimentales los alumnos llevan a cabo en sus clases, qué se aprende de ellos y qué posibilidades encuentran en otras modalidades de trabajos experimentales propuestas por los especialistas en didáctica. [...]
Sixteen-year-old students' ideas about Biological laboratory work done in their classes are revealed through an open questionnaire. They were also validated through a selection task in which students were presented four different instructional situations involving practical work and had to decide which was more frequent in their classes, what can be learned through them, and their personal preferences about the way they would like to be taught. [...]

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3887
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 2 (2004) , p. 251-262  
5.
9 p, 454.3 KB Experimentació amb tecnologia ExAC des d'una orientació de l'ensenyament com a investigació / Soler-Selva, Vicent F. ; Gras Martí, Albert
Es proposa la integració d'experiments quantitatius en les classes de física o de química mitjançant l'experimentació assistida per calculadora gràfica (ExAC). Aquesta integració reforça el procés d'ensenyament-aprenentatge i encaixa amb l'orientació de l'ensenyament com a investigació dirigida. [...]
We propose to integrate the performance of quantitative experiments in the physics or chemistry lectures by means of ExAC (Experimenting with the Aid of a graphics Calculator). This integration reinforces the teaching-learning process and fits perfectly well into the framework of science teaching by guided research. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3950
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 1 (2003) , p. 173-181  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.