Results overview: Found 7 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Research literature, 3 records found
Articles 4 records found  
1.
11 p, 300.6 KB ¿Por dónde comenzamos? Conceptualización de un proyecto educativo para un centro de ciencias. El caso de al Fundación CRAM / Boadas Mir, Elena (Fundació per a la Conservació i Recuperació d'Animals Marins) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
En este artículo se expone el caso concreto de la conceptualización del proyecto educativo, AULACRAM, para un centro de ciencia: la Fundación para la Conservación y Recuperación de Animales Marinos (CRAM), que en el año 2013 se planteó impulsar su dimensión educativa para que diera respuesta a las necesidades sociales y ambientales del siglo XXI y que permitiera compartir con la ciudadanía su compromiso con el medio marino. [...]
This article presents the concrete case of the conceptualization of the educational project, AULACRAM, for a science center: the Foundation for the Conservation and Recovery of Marine Animals (CRAM), which in the year 2013 sought to boost its educational dimension so that to respond to the social and environmental needs of the 21st century and to share with the public their commitment to the marine environment. [...]

2018
Revista de museología, Núm. 71 (2018) , p. 37-47  
2.
16 p, 2.6 MB La Biodiversidad en exposiciones inmersivas de museos de ciencias : implicaciones para educación en museos / Marandino, Martha (Universidade de São Paulo.) ; Departamento de Metodologia do Ensino e Educação Comparada. Diaz Rocha, Paulo Ernesto (Universidade de São Paulo. Incubadora Tecnológica de Cooperativas Populares)
El artículo analiza cómo se presenta la biodiversidad en dos exposiciones inmersivas de museos de ciencias: una del Biodôme/Canadá y otra de la Fundación Zoobotánica/FZB/Brasil. La metodología de la investigación fue cualitativa y se analizaron los textos y los objetos de las exposiciones. [...]
This article examines the way in which biodiversity is presented in two immersive exhibitions of science museums: one from Biodome/Canada and other from Zoobotanic Foundation/FZB/Brazil. The research methodology was qualitative and it analyzed the texts and objects of the exhibition. [...]

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n2.499
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 2 (2011) , p. 221-236  
3.
3 p, 158.1 KB Los museos de la Ciencia y la Técnica, entre las musas y la modernidad / Vives, J. (Museu de la Ciencia de la Fundació "La Caixa")
After a short miscellany about the evolution of Science Museums, a debate on the question "Must Science Museums be used for motivation or for learning?", is opened.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4532
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 167-169  
4.
15 p, 932.8 KB Las exposiciones científicas escolares y su contribución el ámbito afectivo de los alumnos participantes / Oliva, José Mª (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Matos, J. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Bueno, E. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Bonat, M. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Domínguez, J.. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Vázquez Alonso, Ángel (Conselleria d'Educació i Cultura (Palma de Mallorca, Balears)) ; Acevedo Díaz, José Antonio (Junta de Andalucía. Consejería de Educación)
En este trabajo se analiza la incidencia en el ámbito afectivo de los alumnos de «La Ciencia Divertida», una experiencia innovadora consistente en la planificación, construcción y realización de una exposición científica interactiva a cargo de grupos de alumnos y profesores. [...]
In this paper, the influence of «The Amusing Science» on the students' attitudes is evaluated. This innovative experience includes the design, construction and assembly of a scientific interactive exposition made up by students and teachers. [...]

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3874
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 425-440  

Research literature 3 records found  
1.
273 p, 19.2 MB Prácticas de Comunicación Pública de Ciencia y Tecnología en museos de ciencia. Parque Explora (Medellín) y Cosmo Caixa (Barcelona) / Ayure Urrego, Mabel Zoraida ; Franquet, Rosa, 1955-, dir.
Entorn al paper protagonista que els museus i centres de ciència han adquirit en la comunicació del coneixement, aquests actors han desenvolupat pràctiques per co-comunicar la ciència al públic que no es defineixen ni reflecteixen en la teoria de les pràctiques de comunicació pública de la ciència. [...]
En torno al rol protagónico que los museos y centros de ciencia han adquirido en la comunicación del conocimiento, estos actores han desarrollado prácticas para co-municar la ciencia al público que no se definen ni reflejan en la teoría de las prácti-cas de comunicación pública de la ciencia. [...]
Around the leading role that museums and science centers have acquired in the communi-cation of knowledge, these actors have developed practices to communicate science to the public that are not defined or reflected in the theory of public communication practices of the science. [...]

2021  
2.
363 p, 4.5 MB L'aportació de les activitats dels centres de ciència al desenvolupament de la competència científica en l'alumnat d'educació primària. El cas de la fundació CRAM / Boadas Mir, Elena ; Márquez, Conxita, dir. ; Monereo i Font, Carles, 1957-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta tesi doctoral analitza la repercussió d'una activitat educativa d'un centre de ciència, la Fundació CRAM, en el desenvolupament de les dimensions de la competència científica (conceptual, actitudinal i d'actuació), en alumnes de cicle superior de primària; i, identifica els elements de l'activitat que influeixen en la millora d'aquest desenvolupament, sobretot en relació a la dimensió d'actuació. [...]
This doctoral thesis analyzes the impact of an educational activity of a science center, the CRAM Foundation, on the development of the dimensions of the scientific competence (conceptual understanding, attitude and performance), in students of upper elementary school; and it identifies specific elements of the activity which help improve this development, especially in relation to the perfomance dimension. [...]

2020  
3.
424 p, 8.3 MB Un Laboratori de divulgació tecnològica : el New York Museum of Science and Industry i la política de la museïtzació de la tecnologia als Estats Units (1912-1951) / Sastre-Juan, Jaume ; Nieto-Galan, Agustí, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis d'Història de la Ciència
Aquesta tesi doctoral analitza els canvis en la política de la museïtzació de la tecnologia als Estats Units durant el període d'entreguerres a través del cas d'estudi del New York Museum of Science and Industry (1912-1951), un dels primers museus industrials dels Estats Units. [...]
This PhD Dissertation analyzes the changing politics of technological display in the United States during the interwar years through the case study of the New York Museum of Science and Industry (1912-1951), one of the first industrial museums in the United States. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.