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23 p, 1.8 MB Radiografía de los micro-influencers en la economía de las plataformas digitales : insatisfacción, trabajo gratuito y desigualdad en la retribución / Villegas-Simón, Isabel (Universitat Pompeu Fabra) ; Fernández-Rovira, Cristina (Universitat de Vic) ; Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bernardi, Alessandro (Universitat Autònoma de Barcelona)
Introducción: Los influencers se han convertido en nuevos prescriptores y trabajadores digitales que construyen comunidades digitales sólidas para los anunciantes. Los microinfluencers (5. 000 - 40. [...]
Introduction: Influencers have emerged as new prescribers and digital workers who build strong communities for advertisers. Microinfluencers, who have between 5,000 and 40,000 followers, are used by brands to impact small but highly engaged digital communities. [...]

2022 - 10.4185/RLCS-2022-1805
Revista latina de comunicación social, Núm. 80 (2022) , p. 452-474
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18 p, 501.6 KB El síndrome de Argos, de Mercurio y de Antígona en la era digital : Andrea Salgado, Samanta Schweblin y Mónica Ojeda / López Pellisa, Teresa (Universidad de Alcalá)
Este artículo analiza cómo funcionan el síndrome de Argos, el síndrome de Mercurio y el síndrome de Antígona en las novelas La lesbiana, el oso y el ponqué (2017) de Andrea Salgado, Kentukis (2018) de Samanta Schweblin y Nefando (2016) de Mónica Ojeda. [...]
Aquest article analitza com funcionen la "síndrome de Argos", la síndrome de Mercurio i la "síndrome de Antígona" en les novel·les La lesbiana, l'os i el ponqué (2017) d'Andrea Salgado, Kentukis (2018) de Samanta Schweblin i Nefando (2016) de Mónica Ojeda. [...]
This article analyzes how Argos syndrome, Mercurio syndrome and Antigona syndrome work in the novels La lesbiana, el oso y el ponqué (2017) by Andrea Salgado, Kentukis (2018) by Samanta Schweblin and Nefando (2016) by Mónica Ojeda. [...]

2022 - 10.5565/rev/mitologias.804
Mitologías hoy, Vol. 26 (2022) , p. 152-169 (Miscel·lània)  
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15 p, 243.5 KB La adaptación de los medios públicos al mercado digital : el caso de la televisión valenciana À Punt / González Saavedra, Carlos Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona)
Objetivo: Analizar cómo se adapta À Punt, la cadena de televisión pública de la Comunidad Valenciana, al cambiante escenario digital actual, marcado por la expansión de las plataformas digitales y las nuevas pautas de consumo; y establecer qué estrategias son las más adecuadas para asegurar la vitalidad y la relevancia de un servicio público de televisión territorial. [...]
Purpose: This article has three aims: first, analyze how the public Valencian broadcaster À Punt is adapting to the current changing digital environment; second, study how it faces the expansion of digital platforms and new consumption patterns; and third, how it defines strategies to ensure the vitality and relevance of public television service in the region. [...]

2021 - 10.7263/adresic-026-03
aDResearch ESIC, Vol. 26 Núm. 26 (2021) , e263  
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14 p, 302.2 KB Evolution of the digital attention market in the pandemic : a comparative study of young spanish university students (2019-2021) / Fernández-Rovira, Cristina (Universitat de Vic. Departament de Ciències de la Comunicació) ; Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
The business figures linked to the economy of big companies have shown that large technology platforms are some of the few major beneficiaries of the global economic crisis generated by COVID-19. The study compares biannual results of digital consumption and links user monitoring methods with the realization of qualitative focus groups. [...]
2021 - 10.3390/su132111837
Sustainability, Vol. 13 Núm. 21 (11-1 2021) , p. 11837  
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10 p, 2.3 MB The struggle for the story in political disputes. The case of the 9N 2014 participation process / Coromina, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Social networks provide new mechanisms for participating in politics and it has been argued that they favor debate, citizen empowerment, and propel democratic changes. This is crucial at a time when forms of political organization, such as parties or unions, have lost their effectiveness. [...]
Las redes sociales proporcionan nuevos mecanismos para participar en la política y se ha argumentado que favorecen el debate, el empoderamiento ciudadano y la profundización democrática. Este hecho resulta crucial en un momento en el que formas de organización política como partidos o sindicatos pierden efectividad. [...]

2017 - 10.3145/epi.2017.sep.10
El Profesional de la información, Vol. 26 Núm. 5 (2017) , p. 884-893
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