Results overview: Found 7 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Course materials, 5 records found
Articles 2 records found  
1.
10 p, 1.1 MB La etnografía como herramienta de innovación docente : primeros pasos de una investigación sobre turismo y ocio / Mansilla, José Antonio (Universitat de Lleida) ; González Meza, Yadur Nahel (Universitat de Lleida) ; Sánchez Bergara, Sheila (Universitat de Lleida) ; Milano, Claudio (Universitat de Lleida)
La etnografía ha sido considerada, tradicionalmente, como uno de los distintivos más importantes de ciencias sociales como la antropología y la sociología. Aunque en origen se aplicó para estudiar pequeñas comunidades de las denominadas "sociedades primitivas", pronto mostró, paralelamente, su potencialidad en contextos urbanos, tal y como la Escuela de Chicago se encargó de demostrar. [...]
Traditionally, ethnography has been considered as one of the most important elements of distinction in social sciences such as anthropology and sociology. Although originally was applied to study small communities of the so-called "primitive societies", it soon showed, in parallel, its potential in urban contexts, as the Chicago School demonstrated. [...]

2019 - 10.17561/rae.v19.11
Revista de antropología experimental, Núm. 19 (2019) , p. 11-130  
2.
19 p, 695.9 KB Effects of innovativeness and innovation behavior on tourism smes performance : the case of Albania / Domi, Shpresim (Agricultural University of Tirana) ; Keco, Remzi (Agricultural University of Tirana) ; Capelleras i Segura, Joan-Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mehmeti, Gentjan (Agricultural University of Tirana)
Though SMEs play a crucial role in countries' economic development, some of them succeed and others fail during their life cycle. In this regard, managers/owners continually have to identify the most significant factors that influence performance management. [...]
2019 - 10.14254/2071-789X.2019/12-3/5
Economics and Sociology, Vol. 12 Núm. 3 (2019) , p. 67-85  

Course materials 5 records found  
1.
5 p, 107.3 KB Innovació en Turisme [104960] / Ruiz Aguado, Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
L'assignatura pretén dotar a l'alumnat de quart curs del Grau en Turisme de la capactitat d'anàlisi i pensament crític sobre les noves tendències del sector, la innovació i les pràctiques més adequades a implementar a les diverses tipologies d'empreses turístiques i professionals independents del sector per diferenciar-se de la competència i incrementar la seva quota de mercat. [...]
The course aims to equip the fourth-year students of the Degree in Tourism with analytical and critical thinking about the current trends in tourism and the most suitable business practices to be implemented in the different types of tourism companies and independent professionals in order to differentiate themselves from competitors and increase their market quota. [...]
La asignatura pretende dotar al alumnado de cuarto curso del Grado en Turismo de la capacidad de análisis y pensamiento crítico sobre las nuevas tendencias del sector, la innovación y las prácticas más adecuadas a implementar en las diversas tipologías de empresas turísticas y profesionales independientes del sector para diferenciarse de la competencia e incrementar su cuota de mercado. [...]

2023-24
Grau en Turisme [1345]
Grau en Turisme [820]
3 documents
2.
5 p, 107.2 KB Innovació en Turisme [104960] / Ruiz Aguado, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
L'assignatura pretén dotar a l'alumne de quart curs del Grau en Turisme de la capactitat d'anàlisi i pensament crític sobre les noves tendències del sector, la innovació i les pràctiques més adequades a implementar a les diverses tipologies d'empreses turístiques i professionals independents del sector per diferenciar-se de la competència i incrementar la seva quota de mercat. [...]
The course aims to equip the fourth-year students of the Degree in Tourism with analytical and critical thinking about the current trends in tourism and the most suitable business practices to be implemented in the different types of tourism companies and independent professionals in order to differentiate themselves from competitors and increase their market quota. [...]
La asignatura pretende dotar al alumno de cuarto curso del Grado en Turismo de la capacidad de análisis y pensamiento crítico sobre las nuevas tendencias del sector, la innovación y las prácticas más adecuadas a implementar en las diversas tipologías de empresas turísticas y profesionales independientes del sector para diferenciarse de la competencia e incrementar su cuota de mercado. [...]

2022-23
Grau en Turisme [1345]
Grau en Turisme [820]
3 documents
3.
4 p, 106.4 KB Innovació en Turisme [104960] / Ruiz Aguado, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
L'assignatura pretén dotar a l'alumne de quart curs del Grau en Turisme de la capactitat d'anàlisi i pensament crític sobre les noves tendències del sector, la innovació i les pràctiques més adequades a implementar a les diverses tipologies d'empreses turístiques i professionals independents del sector per diferenciar-se de la competència i incrementar la seva quota de mercat. [...]
The course aims to equip the fourth-year students of the Degree in Tourism with analytical and critical thinking about the current trends in tourism and the most suitable business practices to be implemented in the different types of tourism companies and independent professionals in order to differentiate themselves from competitors and increase their market quota. [...]
La asignatura pretende dotar al alumno de cuarto curso del Grado en Turismo de la capacidad de análisis y pensamiento crítico sobre las nuevas tendencias del sector, la innovación y las prácticas más adecuadas a implementar en las diversas tipologías de empresas turísticas y profesionales independientes del sector para diferenciarse de la competencia e incrementar su cuota de mercado. [...]

2021-22
Grau en Turisme [1345]
Grau en Turisme [820]
3 documents
4.
4 p, 106.2 KB Innovació en Turisme [104960] / Ruiz Aguado, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
L'assignatura pretén dotar a l'alumne de quart curs del Grau en Turisme de la capactitat d'anàlisi i pensament crític sobre les noves tendències del sector, la innovació i les pràctiques més adequades a implementar a les diverses tipologies d'empreses turístiques i professionals independents del sector per diferenciar-se de la competència i incrementar la seva quota de mercat. [...]
La asignatura pretende dotar al alumno de cuarto curso del Grado en Turismo de la capacidad de análisis y pensamiento crítico sobre las nuevas tendencias del sector, la innovación y las prácticas más adecuadas a implementar en las diversas tipologías de empresas turísticas y profesionales independientes del sector para diferenciarse de la competencia e incrementar su cuota de mercado. [...]

2020-21
Grau en Turisme [1345]
Grau en Turisme [820]
3 documents
5.
4 p, 105.1 KB Innovació en Turisme [104960] / Ruiz Aguado, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
L'assignatura pretén dotar a l'alumne de quart curs del Grau en Turisme de la capactitat d'anàlisi i pensament crític sobre les noves tendències del sector, la innovació i les pràctiques més adequades a implementar a les diverses tipologies d'empreses turístiques i professionals independents del sector per diferenciar-se de la competència i incrementar la seva quota de mercat. [...]
La asignatura pretende dotar al alumno de cuarto curso del Grado en Turismo de la capacidad de análisis y pensamiento crítico sobre las nuevas tendencias del sector, la innovación y las prácticas más adecuadas a implementar en las diversas tipologías de empresas turísticas y profesionales independientes del sector para diferenciarse de la competencia e incrementar su cuota de mercado. [...]

2019-20
Grau en Turisme [1345]
Grau en Turisme [820]
3 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.